Biblija, ekumenski prijevod-Novi Zavjet- Otkrivenje/Apokalipsa - Dio I.-preveo: Tomislav Dretar; preveo: Tomislav Dretar

Publié le par Thomas Dretart

 

Otkrivenje/Apokalipsa

 

 

Biblija, ekumenski prijevod; preveo: Tomislav Dretar
Otkrivenje

 
 

Proslov

  • 1 1 *Otkrivenje[1131] Isusa Krista:

Bog mu ga dade za pokazati
slugama
svojim što se treba uskoro
dogoditi.
On mu ga dade upoznati šaljući
svog
*anđela Ivanu, sluzi svojemu,
  • 2 koji je posvjedočio kao za Riječ

Božju i svjedočenje Isusa Krista sve
što je vidio[1132].
i oni koji slušaju riječi
*proročanstva,
i čuvaju ono što se tu nalazi
napisano,
jer, vrijeme je blizu.
  • 4 Ivan, sedmerim crkvama u

Aziji[1134]
Milost i mir da vam budu
dani,
sa strane Onoga koji jest,
koji bijaše i koji dolazi,
sa strane sedam duhova koji
jesu pred prijestoljem njegovim.
  • 5 i sa strane Isusa Krista,

pouzdanog svjedoka,
prvorođenog
između mrtvih i princa
kramljeva zemaljskih.
Njemu koji nas ljubi,
koji nas je oslobodio[1135] naših
grijehova
putem *krvi svoje,
  • 6 koji je od nas načinio jedno

kraljevstvo, *svećenike Boga
Oca svog,
njemu slava i vlast za *vjekove
vjekova. *Amen.
  • 7 Evo, on dolazi u sred oblaka,

i svako će ga oko vidjeti,
i oni čak koji su ga proboli:
svako će pleme zemaljsko
biti u žalosti zbog njega.
Da! Amen!
  • 8 Ja sam Alfa i Omega[1136], kaže

Gospodin Bog,
Onaj koji jest, koji bijaše i koji
dolazi,
Sve-Moćni.

Ivan Isusa vidi proslavljenog

  • 9 Ja, Ivan, vaš brat i vaš drug u

iskušenju, kraljevstvu i
ustrajavanju u
Isusu, ja se nalazih na otoku
Patmosu[1137]
zbog Riječi Božje i svjedočenja
o Isusu.
  • 10 Ja bih obuzet Duhom u dan

Gospodinov[1138], i začuh iza sebe
jedan moćan glas,
kao kakva trublja,
  • 11 koji objavljivaše: Ono što vidiš,

zapiši to u jednu knjigu, i pošalji
sedmerim crkvama: u Efezu, u
Smirni, u Pergamu, u Tiatiru,
u Sardu, u
Filadelfiji i u Laodiceji.
  • 12 Ja se okrenuh za pogledati glas

koji mi govoriše; i, budući se
okrenuo, ja vidjeh sedam
zlatnih svijećnjaka;
  • 13 i, u sredini svijećinjaka, nekog

tko sličiše sinu čovjekovom.
On bijaše ogrnut dugom
haljinom, jedan mu zlatni
pojas pritezaše grudi;
  • 14 njegova glava i njegove vlasi

bijahu bijele kao bijela vuna,
kao snijeg,
a njegove oči bijahu kao ognjeni
plamen;
  • 15 njegove noge sličiše

dragocijenoj bronci, pročišćenoj
u talionici,
a njegov glas bijaše kao glas
oceana;
  • 16 u svojoj desnoj ruci, on držaše

sedam zvijezda,
a iz njegovih usta izlaziše
jedan oštri mač,
sa dvije oštrice.
Njegovo lice blistaše, poput
sunca u svem svom sjaju.
  • 17 Ugledavši ga, ja padoh kao

mrtav k nogama njegovim,
ali, on položi na mene svoju
desnicu i kaza:
Ne boj se,
ja sam Prvi i Posljednji,
  • 18 i Živi;

ja bih mrtav, a evo, ja sam
živ za *vijeke vjekova,
i držim ključeve smrti i Hada[1139].
  • 19 Napiši dakle, ono što si vidio,

ono što jest i što potom treba
zbiti se.
  • 20 Glede tajne sedam zvijezda

koje
si vidio u mojoj desnici i sedam
zlatnih svijećnjaka, evo:
sedam zvijezda, to su sedmorica
*anđela sedmerih crkava, a sedam
svijećnjaka su sedam crkava.

Pismo crkvi u Efezu

  • 2 1 *Anđelu crkve koja je u

Efezeu:
Ovako govori onaj koji drži
sedam zvijezda u svojoj desnici,
koji hodi u sredini sedam
zlatnih svijećnjaka:
  • 2 Ja znam tvoja djela, tvoj rad

i tvoju ustrajnost,
i da ti ne možeš podnositi
opake.
Ti si stavio na kušnju one
koji se predstavljaju *apostolima
a, to nisu,
i ti si ih nasao lašcima.
  • 3 Ti imaš ustrajnost:

ti si trpio zbog mog *imena
i nisi izgubio smjelosti.
  • 4 Ali, protiv tebe ja imam da si

napustio svoju prvu naklonost[1140],
  • 5 Sjeti se dakle, otkud si pao:

pokaj se i ispunjavaj nekadašnja
djela.
Inače, ja dolazim k tebi,
i ako se ne pokaješ, ja ću
ukloniti tvoj svijećnjak
s njegovog mjesta.
  • 6 Ali, ti imaš u prilog sebi ovo:

kao i ja sam, ti se užasavaš
djela nikolaitskih[1141].
  • 7 Onaj koji ima uši, nek' čuje ono

što Duh kaže crkvama.
Pobjedniku,
ja ću dati jesti s drveta *života
koje
je u raju[1142] Božjem.

Pismo crkvi u Smirni

  • 8 *Anđelu crkve koja je u Smirni,

napiši:
Ovako govori Prvi
i Posljednji,
Onaj koji bi mrtav, ali
koji se vratio životu:
  • 9 Ja znam tvoj jad i tvoje

siromaštvo,
- ali, ti si bogat -,
i klevete onih koji sebe
drže *židovima;
oni to nisu: to je jedna
*»sinagoga *Sotonina«.
  • 10 Ne boj se onog što će ti trebati

pretrpjeti;
Evo, *Đavao će baciti
vaše u zatvor za *napastvovati
vas,
i vi ćete imati deset dana[1143]
kušnje.
Budi vjeran sve do smrti i ja ću
ti dati krunu života[1144].
  • 11 Onaj koji ima uši, nek' čuje ono

što Duh kaže crkvama.
Pobjednik neće nikako
pretrpjeti drugu smrt.
Pismo crkvi u Pergamu
  • 12 *Anđelu crkve koja je u

Pergamu,
napiši:
Ovako govori onaj koji ima
oštri mač s dvije oštrice:
  • 13 Ja znam gdje ti boraviš:

to je prijestol *Sotonin.
Ali, ti ostaješ privržen mojem
*imenu i nisi zanijekao
vjeru moju,
čak ni u dane Antipe,
mog vjernog svjedoka, koji bi
pogubljen kod vas, ondje gdje
Sotona boravi.
  • 14 Ali, ja ti imam nekoliko

prigovora učiniti:
ima kod tebe koji su prionuli
uz nauk onog Balaama koji sav-
jetovaše Balaku da podmetne
zamku
sinovima Izraelovim za navesti ih
da jedu idolima žrtvovano meso
i da se prodaju[1145].
  • 15 Kod tebe također, ima koji se

isto tako pridržavaju
nauka Nikolaita[1146].
  • 16 Pokaj se dakle.

Inače ja dolazim k tebi uskoro,
i ja ću ih pot ući mačem iz
svojimh usta.
  • 17 Onaj koji ima uši, nek' čuje

ono što Duh kaže crkvama.
Pobjedniku ja ću dati
skrivene mane[1147],
dat ću mu jedan bijeli
kamen,
i, urezano u kamenu, jedno
novo ime
koje ne poznaje nitko
osim onog koji ga prima.

Pismo crkvi u Tiatiri

  • 18 *Anđelu crkve koja je u Tiatiri

napiši:
Ovako govori Sin Božji,
onaj čije su oči kao jedan
ognjeni plamen i noge
slične dragocijenoj bronci.
  • 19 Ja poznajem tvoja djela, tvoju

ljubav,
tvoju vjeru, tvoju službu, i tvoju
ustrajnost;
tvoja posljednja djela nadilaze
u broju ona prva.
  • 20 Ali, protiv tebe ja imam što

ti podnosiš ženu Jezabelu[1148].
Ta žena, koja sebe drži
*proročicom i
koja zavodi moje sluge, poučavaj
ući
ih da se prodaju i jedu meso
žrtvovano idolima.
  • 21 Ja sam joj ostavio vremena

za pokajati se,
ali ona neće pokajati se od
svojeg prodavanja.
  • 22 Evo, ja nju bacam na jedan

ležaj gorke tuge, kao i njene
sudruge u preljubništvu,
osim ako se ne pokaju od
svojih djela.
  • 23 Njena djeca[1149], ja ću njih

udariti smrću;
i sve će Crkve znati
da sam ja onaj koji ispituje
križa i srca,
i svakom od vas vratit ću
prema njegovim djelima.
  • 24 Ali, ja vam ovo izjavljujem, vama

koji, u Tiatiri, ostajete ne dijeleći
taj
nauk i ne ispituj ući njihove ohole
»dubine« *Sotone[1150],
ja vam drugog ne namećem tereta.
  • 25 Samo, ono što posjedujete, držite

čvrsto sve dok ja ne dođem.
  • 26 Pobjedniku, onome koji čuva

moja
djela sve do svršetka, ja ću dati
vlast nad narodima,
  • 27 i on će ih voditi napasati jednom

šibom od željeza,
kojom se razbijaju glinene
vaze,
  • 28 isto kao što sam i ja primio

u vlmast od svog oca,
i dat ću mu zvijezdu jutarnju[1151].
  • 29 Onaj koji ima uši, nek' čuje

ono što Duh kaže crkvama.

Pismo crkvi u Sardu

  • 3 1 *Anđelu crkve koja je u Sardu,

napiši:
Ovako govori
onaj koji ima sedam duhova
Božjih i sedam zvijezda.
Ja poznajem tvoja djela: ti
imaš ugled da živiš,
ali, ti si smrt!
  • 2 Budi oprezan! Učvrsti ostatak koji

je gotov umrijeti, jer ja
nisam tvoja djela savršenima
u očima Boga mog.
  • 3 Sjeti se dakleonoga što si

primio i shvatio[1152].
Čuvaj to i pokaj se!
Ako ne bdiješ, ja ću doći
kao jedan lopov,
a da ti ne znaš u koji sat
ja ću doći i iznenaditi te.
  • 4 Međutim, u Sardu, ti imaš

nekoliko osoba koje nisu
uprljale odjeće svoje.
One će me pratiti, odjevene
u bijelo, jer one su
dostojne.
  • 5 Tako pobjednik nosit će bijelu

odjeću;
ja neću njegovo ime izbrisati
iz knjige *života,
i ja ću za to odgovarati pred
svojim ocem i pred njegovim
*anđelima.
  • 6 Onaj koji ima uši nek' čuje ono

što Duh kaže Crkvama.
Pismo crkvi u Filadelfiji
  • 7 *Anđelu crkve koja je u

Filadelfiji,
napiši:
Ovako govori *Svetac, Istiniti,
koji drži ključ Davidov[1153],
koji otvara što nitko zatvoriti neće,
koji zatvara a nitko ne može otvoriti.
  • 8 Ja znam tvoja djela.

Evo, postavio sam pred tebe jedna
otvorena vrata koja nitko ne može
zatvoriti.
Ti imaš samo malo snage, a
ipak sačuvao si moju riječ i
nisi zanijekao moje *ime.
  • 9 Evo, ja ti dajem ljude iz *sinagoge

*Sotonine, od onih koji sebe drže
*Židovima, ali to nisu, jer lažu.
Evo, ja ću ih dati dovesti
pokloniti se pred tvojim nogama,
i prepoznat će oni da sam te ja
volio.
  • 10 Jer, si čuvao ustrajno

moju riječ,
ja ću također tebe čuvati
od časa kušnje,
koji će doći na cijelo čovječanstvo,
i staviti na kušnju stanovnike
zemlje.
  • 11 Ja dolazim uskoro.

Ti čvrsto drži ono što imaš, da
nitko tebi ne uzme tvoju krunu[1154].
  • 12 Pobjedniku, ja ću dati jedan

stub u *templu mog Boga,
i nikad otud on neće izići,
a ja ću upisati na njemu ime
Boga mog,
i ime grada mog Boga,
novi Jeruzalem koji silazi
s neba iz blizine mog Boga,
i moje novo ime.
  • 13 Onaj koji ima uši, nek'

čuje ono što Duh kaže
crkvama.Pismo crkvi u Laodiceji
  • 14 *Anđelu crkve koja je u

Laodiceji,
napiši:
Ovako govori *Amen, pouzdani
i istiniti Svjedok, načelo Božjeg
stvaranja.
  • 15 Ja znam tvoja djela: ti nisi ni

hladan ni uzavrio.
Što nisi hladan ili vrijući!
  • 16 Ali, budući da si mlak, i ni

hladan ni ključajući, ja ću tebe
povratiti iz usta svojih.
  • 17 Zato što ti kažeš: ja sam bogat, ja

sam se obogatio, nemam potrebu
za bilo čim, a što ti ne znaš da si
jadan, kukavan, sirot, slijep i nag,
  • 18 ja ti savjetujem da kupiš kod

mene zlata pročišćenog u vatri
za obogatiti se, i bijelu odjeću za
pokriti se da se ne vidi sramota
golotinje tvoje,
i jednu pomast za pomazati
oči tvoje i povratiti vid.
  • 19 Ja, sve one što volim, prekorije-

vam i ispravljam.
Budi dakle gorljiv i pokaj se!
  • 20 Evo, ja sam na vratima i

kucam,
Ako netko čuje glas moj i
otvori vrata,
ja ću ući kod njega i uzet ću
Večeru s njim i on sa mnom.
  • 21 Pobjedniku, dat ću mu sjedjeti

sa mnom na mom prijestolju,
kao ja što sam također odnio
pobjedu i otišao sjedjeti s ocem
svojim na njegovom prijestolju.
  • 22 Onaj koji ima uši, nek' čuje ono

što kaže Duh crkvama.

Prijestolje Božje i nebeski bogoslužje

  • 4 1 Nakon toga ja vidjeh:

Jedna vrata bijahu otvorena u nebu,
a prvi glas koji ja bijah čuo govoriti
mi, poput kakve trublje, kaza:
Uspni se ovamo i ja ću ti pokazati
ono što se treba dogoditi po tome.
  • 2 Smjesta bijah obuzet Duhom.

Kad evo, jedan se prijestol dizaše
u nebu,
i, na prijestolju, sjedeći, netko.
  • 3 Onaj koji sjediše imaše izgled

kamena od jaspisa i sarda.
Jedna slava[1155] ovjenčavaše
prijestolje
sjajem smaragda[1156].
  • 4 Uokolo prijetolja 24 prijestolja,

i, na tim prijestoljima, 24
*starješine
sjedješe, odjevene u bijelo,
i, na njihovim galavam, zlatne
krune.
  • 5 Iz prijestolja izlaziše munje,

glasovi i grmljavine.
Sedam užeženih svjetiljki gorješe
pred prijestoljem,
to su sedam duhova Božjih.
  • 6 Pred prijestoljem, kao jedno

prozirno more, slično kristalu.
U sred prijestolja i okružujući
ga, četiri životinje pokrivene
očima sprijeda i straga.
  • 7 Prva životinja sličiše, jednom

lavu,
druga jdnom mladom biku,
treća imaše kao jedno ljudsko
lice,
a četvrta sličiše jednom orlu
u punom lijetu.
  • 8 Sve četiri životinje imahu svaka

po šest krila pokrivenih očima
svud
uokolo i iznutra.
One ne prestajaše dan i noć
proglašavati:
Svet, Svet, Svet,
Gospodin, Bog Sve-Mogući,
Onaj koji bijaše, koji jest i koji
dolazi!
  • 9 I svaki put kad životinje iskazaše

slavu, čast i zahvaljivanje onome
koji
sjeđaše na prijestolju,
Živome u *vijeke vijekova,
  • 10 dvadesetčetiri starješine

klanjahu se pred onim koji
sjeđaše
na prijestolju, obožavahu Živoga
u vijeke vijekova,
i bacahu krune svoje pred
prijestol,
govoreći:
  • 11 Ti si dostojan, Gospodine naš

Bože, primiti slavu, čast
i moć,
jer, ti si onaj koji je stvorio sve
stvari;
ti si htio da one budu, i
one biše stvorene.

Zapečačena knjiga i Janje

  • 5 1 I ja vidjeh, u desnoj ruci onoga

koji sjedi na prijestolju,
jednu knjigu pisanu iznutra i
izvana[1157],
zapečačene sa sedam pečata.
  • 2 I ja vidjeh jednog moćnog

*anđela
koji objavljivaše snažnim glasom:
Tko je dostojan otvoriti knjigu
i razlomiti pečate?
  • 3 Ali nitko u *nebu, na zemlji, niti

pod zemljom[1158], ne imaše moć
otvoriti knjigu ni u nju baciti oko.
  • 4 Ja se ražalostih što nitko ne bi

nađen dostojnim otvoriti knjigu
ni u nju baciti oko.
  • 5 Ali, jedan od *starješina reče

meni:
Ne plači!
Evo, on je odnio pobjedu,
lav iz plemena Judina,
izdanak Davidov[1159]:
On će otvoriti knjigu i njenih
sedam pečata.
  • 6 Tada vidjeh:

u sred prijestolja i
četiriju životinja,
u sred starješina,
dizaše se jedan jaganjac koji
izgledaše zaklan.
Imaše on sedam rogova[1160] i sedam
očiju koje su sedam duhova
Božjih poslanih na svu zemlju.
  • 7 On se približi za primiti knjigu

iz desne ruke onoga
koji sjedi na prijestolju.
  • 8 I, kad primi knjigu, četiri

životinje i 24 starješine pokloniše
se pred jaganjcem. Svatko držaše
jednu harfu i zlatne kupe pune
mirisa,
koji su molitve *svetih.
  • 9 Oni pjevaše jedan novi hvalo-

spjev:
Ti si dostojan primiti knjigu
i razlomiti pečate,
jer si ti bio žrtvovan,
i ti si za Boga otkupio, po
svojoj *krvi,
ljude svakog plemena,
jezika, puka i naroda.
  • 10 Ti si to učinio za našeg Boga,

jednim kraljevstvom i *svećenicima,
i oni će vladati na zemlji.
  • 11 Tada ja vidjeh:

I začuh glas brojnih anđela okolo
prijestolja, životinja i starješina.
Njihov broj bijaše mirijade
mirijada i tisuće tisuća.
  • 12 Oni objavljivaše snažnim

glasom:
On je dostojan, žrtvovani
jaganjac,
primiti moć, bogatstvo,
mudrost,
snagu, čast, slavu i hvalu.
  • 13 I svako stvorenje u neb, na

zemlji, pod zemljom i na moru,
sva bića koja se tu nalaze,
ja ih čujem objavljivati:
Onome koji sjedi na prijestolju
i janjetu,
hvalospjev, čast, slava i
vlast
za *vijekove vijekova.
  • 14 A, četiri životinje govoraše:

*Amen!
A, starješine se klanjaše
i obožavaše.

Otvaranje prvih šest pečata

  • 6 1 Tad vidjeh:

Kad janje otvori prvi od sedam
pečata, ja začuh prvu od četiri
životinje povikati snažnim
glasom grmljavine:
Dođi!
  • 2 I ja vidjeh: bijaše to jedan

bijeli konj.
Onaj koji ga jahaše držaše
jedan luk.
Jedna kruna njemu bijaše dana,
i on on pođa kao pobjednik
za pobijediti.
  • 3 Kad otvori drugi pečat,

ja začuh drugu životinju
povikati:
Dođi!
  • 4 Tad iskrsnu jedan drugi konj,

vatrenocrven.
Onome koji ga jahaše bi dana
vlast
uništiti mir na zemlji da se ubija,
i bi mu dan jedan veliki mač.
  • 5 Kad on otvori treći pečat,

ja začuh treći životinju povikati:
Dođi!
I vidjeh: bijaše to jedan crni konj.
Onaj koji ga jahaše držaše
jednu vagu u ruci.
  • 6 I ja začuh kao jedan glas,

u sred četiriju životinja,
koji kazivaše:
Jedna *mjera žita za denar[1161],
i tri mjere ječma za denar,
što se tiče ulja i vina, ne diraj
u to.
  • 7 Kad on otvori četvrti pečat,

ja začuh četvrtu životinju
povikati: Dođi!
  • 8 I vidjeh: bijaše to konj

sur.
Onaj koji ga jahaše, naziva se
» smrt « i *Had ga slijediše.
Bi im dana vlast nad četvrtinom
zemlje,
za ubijati mačem, glađu,
smrću i zvijerima zemaljskim.
  • 9 Kad on otvori peti pečat,

ja vidjeh pod *oltarom duše
onih koji bijahu žrtvovani zbog
riječi
Božje i svjedočenja kojeg su
bijahu
dali.
  • 10 Oni vikahu snažnim glasom:

Do kad, gospodaru, *sveti i
istiniti,
kasnit ćeš ti činiti pravdu,
i osvetiti našu *krv nad
stanovnicima
zemlje?
  • 11 Tad on njima dade svakome po

bijelu haljinu,
i reče im da se strpe
još malo,
sve dok ne bude upotpunjen broj
njihovih drugova iz službe i
njihove braće,
koji trebaju biti usmrćeni
kao i oni.
  • 12 I ja vidjeh:

Kad on otvori šesti pečat,
nastade jedan žestoki potres
zeamljski.
Sunce postade crno kao
što je tkanina od strune,
a mjesec sav kao od krvi.
  • 13 Zvijezde padoše s neba

na zemlju,
kao zeleno voće sa smokvinog
stabla
uzdrmanog olujom.
  • 14 Nebo se povuče kao knjiga

koju uvijaju[1162],
sve planine i svi otoci
biše pokrenuti.
  • 15 Kraljevi zemaljski, velikaši,

vojskovođe,
bogataši i moćnici,
svi, robovi, i slobodni ljudi,
sakriše se u pećine
i stijene planinske.
  • 16 Oni govoriše planinama

i stijenama:
Padnite na nas i skrijte
nas daleko od lica onoga
koji sjedi na prijestolju,
i daleko od gnjeva
jaganjčeva!
  • 17 Jer, došao je veliki *dan njihove

srdžbe,
i tko može opstati?

Stotinu četrdeset četiri tisuće, označenih Božjim pečatom

  • 7 1 Nakon toga, ja vidjeh četiri

*anđela osovljena na četiri
ugla zemlje.
Oni zadržavaše četiri vjetra
zemaljska,
da ni jedan vjetar ne puše na
zemlju
na more, ni na drvo ni jedno.
  • 2 I vidjeh ja jednog drugog anđela

uspinjati se s Orijenta.
On držaše pečat Boga živoga[1163].
Jednim snažnim glasom onpovika
četverim anđelima koji bijahu
primili vlast za škoditi zemlji
i moru:
  • 3 Čuvajte se da ne naškodite zemlji,

moru ili drvetima, prije nego što
mi
budemo pečatom obilježili čelo
slugu našeg Boga.
  • 4 I ja čuh broj onih koji bijahu

obilježeni pečatom:
  • 144.000 obilježenih pečatom,

iz svih plemena sinova
Izraelovih.
  • 5 Iz plemena Juda 12.000

obilježenih pečatom.
Iz plemena Ruben 12.000,
iz plemena Gad 12.000,
  • 6 iz plemena Ašer12.000,

iz plemena Neftali 12.000,
iz plemena Manaše 12.000,
  • 7 iz plemena Šimun 12.000,

iz plemena Levi 12.000,
iz plemena Isakar 12.000,
iz plemena Zabulon 12.000,
  • 8 iz plemena Josip 12.000,

iz plemena Benjamin 12.000,
obilježenih pečatom.

Bezbrojno mnoštvo pred prijestoljem

  • 9 Nakon toga vidjeh:

Bijaše to jedno bezbrojno
mnoštvo
koje nitko ne mogaše izbrojati,
iz svih naroda, plemena, pukova
i jezika.
Oni stojaše pred prijestoljem i
pred jaganjcem,
odjeveni u bijele haljine i
s palmama u rukama.
  • 10 Oni objavljuju na glas:

    <
    /li>
Spasenje je u našeg Boga koji
sjedi na prijestolju i u janjeta.
  • 11 I svi *anđeli okupljeni okolo

prijestolja, starješine i četiri
životinje, padoše pred prijestol,
lice k zemlji, i pokloniše se
Bogu.
  • 12 Oni govoraše:

*Amen! Hvala, slava, mudrost,
zahvalnost, čast, moć i snaga
našem Bogu za *vijekove
vijekova!
Amen!
  • 13 Jedan od *starješina uze tada riječ

i kaza meni:
Oni ljudi, odjeveni u bijele haljine
kojitko su oni i otkud su došli?
  • 14 Ja mu odgovorih: Moj Gospodine,

ja to znam! On mi reče: Oni
dolaze
iz velike kušnje.
Oprali su svoje haljine i
izbijelili ih u *krvi
jaganjčevoj.
  • 15 Zato se oni drže pred

prijestoljem Božjim,
i vrše mu bogoslužje dan i
noć u *templu njegovom.
A, onaj što sjedi na prijestolju
sklonit će ih pod svoj šator.
  • 16 Oni neće više osjećati gladi,

neće više biti žedni,
sunce i vatre njegove više ih
pržiti neće,
  • 17 jer, jaganjac koji stoji u

sred šatora, bit će njima
pastirom,
vodit će ih on prema izvorima
žive vode.
I Bog će obrisati svaku suzu
iz očiju njihovih.

Sedmi pečat i zlatna kadionica

  • 8 1 Kad on otvori sedmi pečat,

nastade u *nebu muk od otprilike
pola sata…
  • 2 I ja vidjeh sedam *anđela koji

stojaše pred Bogom.
I bi im dano sedam trubalja.
  • 3 Jedan drugi anđeo postavi se

pred *oltar.
On nosiše kadionicu od zlata,
a bi mi dan veliki broj mirisa,
za otvoriti ih kamenjem svih
svetih na zlatnom oltaru koji je
pred prijestoljem.
  • 4 A, iz ruke anđela,

dim mirisa uspe se pred Boga,
s molitvama svetih.
  • 5 Anđeo tada uze kadionicu,

ispuni ju vatrom s oltara i
baci na zemlju:
i to biše grmljavine,
glasovi,
munje i jedan potres zemlje.

Šest prvih trubalja

  • 6 Sedam *anđela koji držaše sedam

trubalja[1164], pripremiše se za zasvirati
ih.
  • 7 Prvi zasvira svoju trublju:

tuča i vatra izmiješane s krvlju
padoše s neba na zemlju;
i trećina zemlje planu,
i trećina drveta planu,
i sve ozelenjelo raslinje planu.
  • 8 Drugi anđeo zasvira svojom

trubljom: i reklo bi se da jedna
ogromna zapaljena planina
bijaše bačena u more.
Trećina mora postade krv.
  • 9 Trećina živih stvorova morskih

propade,
i trećina lađa bi uništena.
  • 10 Treći anđeo zasvira svojom

trubljom:
i, iz neba, jedna ogromna zvijezda
pade,
paleći sve kao jednu zublju.
Ona pade na trećinu rijeka
i na izvore voda.
  • 11 Njeno je ime: Pelin[1165].

Trećina voda postade voda
pelinova,
i mnogi ljudi umriješe zbog
voda koje bijahu postale gorke.
  • 12 Četvrti anđeo zasvira

svojom trubljom
trećina sunca, trećina mjeseca i
trećina zvijezda biše udarene.
Oni svi potamnješe za trećinu:
dan izgubi trećinu svoje
vidljivosti i noć isto.
  • 13 Tad ja vidjeh:

I ja čuh jednog orla koji letješe
k vrhuncu neba proglašavajući
jednik snažnim glasom:
Nesreća! Nesreća! Nesreća
stanovnicima zemlje,
zbog zvukova trubalja triju
anđela koji trebaju još svirati!
  • 9 1 Peti anđeo zasvira svojom

trubljom:
ja vidjeh jednu zvijezdu
sunovratiti se iz neba na zemlju.
A, bi njemu dan ključ
jame bezdana.
  • 2 On otvori jamu bezdana,

i otud se uspe jedan dim,
kao onaj iz jedne velike peći.
Sunce njime bi zatamnjeno, kao i
zrak.
  • 3 I, iz tog dima, skakavci[1166] se

rasuše po zemlji.
Bi im dana vlast jednaka onoj u
škorpija iz zemlje[1167].
  • 4 Bi im zabranjeno učiniti ikakvu

štetu travi zemaljskoj, bilo čemu
što se zeleni, niti bilo kojem
drvetu,
već samo ljudima koji ne nose na
čelu pečat Božji.
  • 5 Bi im dopuštano, ne da ih usmr-

ćuju, već da im budu nevolja
tijekom
pet mjeseci.
A, nevolja kojuoni uzrokovaše
jest
kao ona u čovjeka kojeg pozlijedi
škorpija.
  • 6 U one dane, ljudi će

tražiti smrt i neće ju naći.
Željet će umrijeti a, smrt će
im bježati.
  • 7 Skakavci imaše izgled konja

opremljenih za boj,
na njihovim glavama reklo bi se
da su krune od zlata,
a njihova lica bijahu ka lica
ljudi.
  • 8 Oni imaše kose kao što

su kose u žena,
a njihovi zubi bijahu kao
zubi lavlji.
  • 9 Oni se činiše kao oklopljeni

željezom,
a šum njihovih krila bijaše kao
šum kola s više konja
jurećih u boj.
  • 10 Oni imaju repove kao one

u škorpija, oboružane žalcem,
a u njihovim repovima stoji
njima moć da škode ljudima
tijekom pet mjeseci.
  • 11 Oni imaju kao kralja anđela

ponora koji se zove, na hebrejskom,
Abbadon, grčki Apolyon[1168].
  • 12 Prva »nesreća« je prošla:

evo, dvije »nesreće« dolaze
za redom.
  • 13 Šesti anđeo zasvira svojom

trubljom:
ja začuh jedan glas dolaziti iz
rogova
zlatnog *oltara koji se nalazi
pred Bogom.
  • 14 On govoraše šestom anđelu koji

držaše trublju:
Osloboti četiri anđela koji su
uvezani u lancima na velikoj
rijeci Eufrat[1169].
  • 15 On oslobodi četiri anđela

koji bijahu spremni za sat,
dan, mjesec ili godinu kad
trebaju usmrtiti trećinu ljudi.
  • 16 A broj postrojbi konjice

bijaše: dvije mirijade mirijada.
Ja im čuh broj.
  • 17 Ovakvi mi se pričiniše, u

viđenju, konji i njihovi jahači:
oni nosiše oklope od vatre,
hijacinta i sumpora.
Glave konja bijahu kao glave
lavova, a njihova usta rigaše
vatru, dim i sumpor.
  • 18 Kroz te tri nevolje, vatru,

dim i sumpor, koje rigaše iz
svojih usta,
trećina ljudi propade.
  • 19 Jer, moć konja stoji u

njihovim njihovim ustima kao
i u njihovim repovima.
Naime, njihovi repovi sliče
zmijama,
oni glave i time mogu škoditi.
  • 20 Što se tiče ostatka ljudi,

oni koji ne bijahu pomrli
pod udarcima nevolja,
oni se ne pokajaše od djela
svojih ruku, oni nastaviše
obožavati *zloduhe, zlatne
ili srebrene idole,
brončane, kamene ili drvene,
koji ne mogu niti vidjeti, niti čuti,
niti hodati.
  • 21 Oni se ne pokajaše ni za svoja

ubojstva ni za svoja svetogrđa,
ni za svoje razvratnosti, ni za
svoje
krađe.

Anđeo i otvorena knjižica

  • 10 1 I ja vidjeh jednog drugog

moćnog *anđela koji silaziše s
neba.
On bijaše ogrnut oblakom,
jednom slavom[1170] koja ovjenčavaše
njegovo čelo, njegovo lice bijaše
kao sunce,
a njegove noge kao vatreni
stubovi.
  • 2 On držaše u ruci jednu

otvorenu knjižicu.
On stavi desnu nogu na more,
lijevu nogu na zemlju,
  • 3 i povika jednim snažnim

glasom, kao što riče lav.
Kad on bi povikao, sedam
grmljavina zatutnjaše svojim
glasovima:
  • 4 I kad sedam grmljavina biše

protutnjale, kako ja htjedoh
zapisati,
ja začuh jedan glas koji, iz neba,
meni govoraše:
Čuvaj tajnu poruke o sedam
grmljavina i ne piši ju.
  • 5 I anđeo kojeg ja bijah vidio

stojati na moru i na zemlji
podiže desnu ruku prema nebu
  • 6 i prisegnu,

onim koji živi u *vijekove
vjekova,
koji je stvorio nebo i ono što se
ondje nalazi,
zemlju i što se ondje nalazi,
more i ono što se ondje nalazi:
neće više biti odgode.
  • 7 Ali, u dane kad se bude očekivao

sedmi anđeo, kad on počne svirati
svojom trubljom, tad će biti
ispunnjenje *tajne Božje,
kao što to bi najavljenjo njegovim
slugama *prorocima.
  • 8 I glas koji ja bijah čuo dolaziti s

neba, ponovo mi progovori
i reče:
Hajde, uzmi otvorenu knjigu
iz ruke anđela koji stoji na moru
i na zemlji.
  • 9 Ja se primaknuh k anđelu i

zamolih da mi dâ knjižicu.
On mi reče:
Uzmi i pojedi ju.
Bit će ona gorka u utrobi tvojoj,
ali, u ustima imat će slatkoću
meda.
  • 10 Ja uzeh knjižicu iz ruke

anđelove i pojedoh ju.
U ustima imaše ona slast
meda.
Ali, kad je bijah pojeo, moja
utroba postade gorka.
  • 11 I on mi kaza:

Tebi je iznova prorokovati o
pukovima, narodima, jezicima[1171] i
brojnim kraljevima.

Dva svjedoka

  • 11 1 Tad mi bi dana jednu trsku

sličnu ravnalu mjernikovu,
i bi mi rečeno: Ustani i izmjeri
*templ Božji
i *oltar i one koji tu klanjaju.
  • 2 Ali, vanjski trijem templa,

ostavi po strani i ne mjeri ga,
jer, on bijaše predan u ruke
poganima koji gaziše nogama
sveto mjesto tijekom 42 mjeseca[1172].
  • 3 A ja ću dati mojim dvama

svjedocima *prorokovati,
odjeveni u
kostrijet[1173], 1,260 dana.
  • 4 Oni su dvije masline i dva

svijećinjaka koji stoje pred
Gospodarem zemlje.
  • 5 Ako im netko hoće naškoditi,

jedna vatra izlazi iz njihovih usta
i sprži njihove neprijatelje.
Da, ako netko hoće njima nauditi,
tako će mu trebati umrijeti.
  • 6 Oni imaju vlast zatvoriti nebo,

i nikakva kiša ne pada u dane
njihova prorokovanja.
Oni imaju vlast promijeniti
vodu u krv,
i udariti zemlju
mnogim nevoljma,
toliko koliko oni budu htjeli.
  • 7 Ali, kad oni budu završili

svjedočiti,
zvijer koja se uspinje
iz ponora,
zaratit će s njima, pobijediti ih
i uništiti.
  • 8 Njihova tijela ostat će na trgu

velikog grada kojeg se simbolično
naziva Sodomom i Egiptom,
ondje
gdje je Gospodin njihov bio
razapet.
  • 9 Puci, plemena, jezici i narodi,

doći i gledati njihova tijela tijekom
tri i pol dana, ne dodijeljujući im
grobnicu.
  • 10 Stanovnici zemlje radovat će se

zbog njih, oni će biti u radosti,
izmjenjivat će poklone, jer ta dva
proroka njima bijahu uzrokovala
dosta muka.
  • 11 Ali, nakon ta tri i pol dana, jedan

dah života, došao od Boga, uđe u
njih
i oni se uspraviše.
Tad jedan veliki užas pade na
one koji ih gledahu.
  • 12 Oni začuše jedan snažan glas,

koji, iz neba, njima govoraše:
Uspnite se ovamo.
I oni se u oblaku uspeše u nebo,
pred očima njihovih neprijatelja.
  • 13 Istog sata nastade jedan žestoki

potres zemlje,
desetina grada se sruši i 7.000
osoba
poginu u toj propasti.
Preživjeli, zahvaćeni užasom,
slaviše Boga nebeskog.
  • 14 Druga »nevolja« je prošla.

Evo, treća »nevolja«
uskoro dolazi.
Sedma trublja
  • 15 Sedmi *anđeo zasvira svojom

trubljom:
bi u nebu silnih glasova koji
govoraše:
Kraljevstvo svijeta je sada u
našeg
Gospodina i njegovog Krista; on
će
vladati *vijeke vjekova.
  • 16 Dvadeset i četvorica *starješina

koji, pred Bogom, sjede na svojim
prijestoljima padoše licem prema
zemlji,
i klanjaše se Bogu
  • 17 govoreći:

Mi ti iskazujemo zahvalnost,
Gospodine Bože Sve-Mogući,
koji jesi i koji bijaše,
jer ti si vršio svoju veliku
moć,
i uspostavio svoje kraljevstvo.
  • 18 Narodi se razgnjeviše,

aki, ovo je tvoja srdžba došla.
Ovo je vrijeme suda za mrtve,
vrijeme naknade
za tvoje sluge *proroke,
*svete i one koji se boje *imena
tvoga, male i velike,
vrijeme razaranja za koje razaraju
zemlju.
  • 19 I *templ Božji u nebu

otvori se,
i kovčeg *saveza pojavi se
u njegovom templu.
Tada bi munja, glasova,
grmljavina, jedan potres zemlje i
jedan silan gräd.slijede.

Publié dans Livres saints

Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article