Ekumenska Biblija - Knjiga o Jobu Dio IIII. - Prijevod Tomislav Dretar

Publié le par Thomas Dretart

one ostanu urezane!
  • 25 Ja znam dobro, ja, da je moj

iskupitelj

[49]živ,

kao posljednji, on će iskrsnuti na
  • 26 A nakon što bude uništena ova koža

koja je moja,
u svojem tijelu ja ću promatrati Boga.
  • 27 Ja sam taj koji će ga promatrati,

da, ja!
Moje će ga oči vidjeti, njega, i on
neće biti stranac

[50].

Moje *srce ga žudi na dnu mene.
  • 28 Da vi kažete: » Kako ga mučiti da se

nađe izgovor za parbu protiv njega? «
  • 29 Tad se bojte mača protiv vas samih,

jer pomama je prolazna kod mača.
Tako vi ćete znati da postoji jedno

Likovanje opakih je kratko

  • 20 1 Tad Sofar iz Naama uze riječ

  • 2 Evo čemu su me moje sumnje dove-

le
i ova nestrpljivost koja me obuzima:
  • 3 Ja čujem jednu poduku koja me

ali moj mi razum šapuće jedan
odgovor.
  • 4 Ne znaš li ti da, oduvijek,

od kada čovjek bi postavljen na
zemlju,
  • 5 likovanje opakih bi kratko?

Radost bezbožnika trajala je samo
jedan čas.
  • 6 Kad se njegov stas dizaše do samog

i njegova glava doticaše oblake,
  • 7 kao i njegov izmet on nestade bez

oni koji ga gledaše reći će:
Gdje je on?
  • 8 Kao jedan san on će odletjeti

- tko će ga naći
kad se stavio u bijeg
kao jedna noćna prikaza?
  • 9 Oko koje ga motriše neće ga

više gledati,
čak i njegovo boravište bit će
izgubljeno iz vida.
  • 10 Njegovi će sinovi morati obeštećivati

siromašne,
njegove će vlastite ruke
  • 11 Njegove kosti prepune mladosti,

ali ona će leći s njim u prašinu.
  • 12 Pošto je zlo tako slatko u njegovim

ustima
nek' ga skriva pod jezikom svojim,
  • 13 sladi se njime ne ližući ga

i još ga čuva pod svojim nepcem,
  • 14 njegova hrana trune u

njegovom drobu
i postaje otrov od aspika.
  • 15 Blago koje bijaše progutao,

evo ga povraća:
u njegovom trbuhu, Bog ga natjera
  • 16 To je otrov od aspika koji bijaše sisao,

jezik zmijin će ga ubiti.
  • 17 On neće više ugledati potoka,

rijeka, potoka meda
i vrhnja.
  • 18 On vraća ono što bijaše dobio i ne

može ga progutati,
što god mu njegove razmjene bijahu
  • 19 Budući da bijaše zgazio i ostavio

siromašne,
što bijaše ukrao kuću umjesto
da ju izgradi,
  • 20 pošto se njegov trbuh nije znao

zadovoljiti,
on neće spasiti ni jedno od svojih
blaga.
  • 21 Ništa ne izmicaše njegovoj

pohlepnosti, tako njegova sreća neće
  • 22 Na vrhuncu obilja, nevolja će ga pograbiti,

ruka svih jadnika oborit će se
na njega.
  • 23 On će upravo kljukati svoj trbuh kad

Bog bude razvezao nad njim svoju
Ona će pljuštati nad njim kao kiša
od hrane.
  • 24 Pobjegne li željeznom oružju,

luk brončani će ga probosti.
  • 25 On iščupa strijelu, ona iziđe iz

tijela njegovog,
i čim šiljak napusti njegovu jetru
užasi su nad njim.
  • 26 Tmine se skrivaju u svim njegovim

skrovištima,
jedna vatra ih proždire koju ništa
ne podjaruje,
nevolja udara ono što se odupire
u njegovom šatoru.
  • 27 Nebesa otkrivaju njegov zločin,

a zemlja se podiže protiv njega.
  • 28 Bogatstva kuće njegove nestaju

kao vode koje otječu
u dan njegova gnjeva.
  • 29 Evo ga, udes kojeg Bog čuva

opakom čovjeku,
dio baštine koji je Bog propisao

Opaki često imaju jedan sretan život

  • 21 1 A Job uze riječ i reče:

  • 2 Slušajte, slušajte riječi moje.

To li je tako kako me vi tješite.
  • 3 Poduprite me i ja ću govoriti.

I kad ja budem govorio, ti ćeš se
sprdati.
  • 4 Ja, je li to o jednom čovjeku se ja

žalim?
Dakle, zašto ne bih ja izgubio
strpljenje?
  • 5 Okrenite se prema meni. Bit ćete

i stavit ćete ruku na svoja usta.
  • 6 Ja sam, to me sjećanje uznemiruje

i jedna srs mi prožima tijelo.
  • 7 Zašto nitkovi žive?

Starjeti, to je za njih uvećavati
svoju moć.
  • 8 Njihovo se potomstvo učvršćuje

nasuprot njima, u isto vrijeme
kad i oni i oni imaju svoje izdanke
pred svojim očima.
  • 9 Njihove kuće u miru ne poznaju

strah.
Ukor Božji njih štedi.
  • 10 Njihovi bikovi oplođuju bez

gubitka,
njihove krave se tele bez
pobacivanja.
  • 11 Oni ostavljaju svoje derane

skakati od veselja u krdima
i svoju dječurliju plesati.
  • 12 Svira se na bubnjevima i

na harfama,
veseli se u zvuku frule.
  • 13 Oni troše svoje dane u sreći,

u jednom hipu oni silaze
pod zemlju.
  • 14 A oni bijahu rekli Bogu:

» Odstrani se od nas,
poznavati tvoje putove
nama ne godi.
  • 15 Moćnom valja li da se načinimo

robovima njegovim?
I što se dobije zazove li ga se? «
  • 16 Sreća nije li u njihovim rukama?

Zašto dakle reći: »Daleko od mene
  • 17 Je li to često da se svjetiljka zlikovca

ugasi,
da se njihova ruševina na njih obruši,
da im Bog doznači za dobitak
svoj gnjev?
  • 18 A, ipak kaže se: » Da budu oni kao

slama u vjetru, kao pljeva koju
  • 19 Bože, reći će se, pričuvaj sinovima

kaznu očevu?
Nek' propati on sam, on će ju osjetiti!
  • 20 Nek' vidi svojim očima ruševinu svoju

i nek' se napoji gnjeva u Moćnoga!
  • 21 Što njemu važi, u stvari, njegova

kuća nakon njega,
jedanput kad je broj njegovih mjeseci
  • 22 Je li to Božje da poučava znanost,

on koji sudi *krv prolivenu

[51]!

  • 23 Jedan umire u punoj snazi,

sav sretan i spokojan;
  • 24 njegove su slabine teške od sala

[52],

moždina njegovih kostiju još je
svježa.
  • 25 Drugi umire* ogorčenog srca,

ne okusivši sreće.
  • 26 Zajedno, oni se ispružaju u prašini,

i crvi ih prekrivaju.
  • 27 Oh! ja dobro poznajem vaše misli

i namisli koje imate na moj račun.
  • 28 Jer vi kažete: » Gdje je kuća sil-

nikova,
što je postalo od šatora gdje liježu
razbojniciđ«
  • 29 Niste li ispitivali putnike,

niste li tumačili jezik njihov?
  • 30 U dan nevolje opaki je zaštićen,

u dan gnjeva on je stavljen u zaklon.
  • 31 Tko će njemu baciti u lice

njegovo ponašanje,
i ono što je učinio, tko će njemu
platiti?
  • 32 Njega se prati na groblje,

i bdije se nad njegovim humom.
  • 33 Slatke su njemu grude iz doline,

a iza njega svo pučanstvo se niže.
Sudioništvo je neizbrojivo.
  • 34 Zašto se dakle gubiti u utjehama?

Od vaših odgovora, ostaje samo laž.

Ispovjedi svoje grijehe i Bog će ti oprostiti

  • 22 1 Tad Elifaz iz Temana uze

  • 2 Je li to Božje da jedan junak može

dok mudrac nije koristan no samom
  • 3 Moćni zanima li se za tvoju

što dobijaš učvrstiš li svoje
  • 4 Je li to iz straha za tebe

[53]da će ti

izložiti svoju obranu, da će ići
s tobom pred pravdu?
  • 5 Uistinu tvoja je opakost velika,

nema kraja tvojim zločinima.
  • 6 Ti bez razloga uzimaše polog svojoj

ti im guliše njihovu odjeću sve do
golotinje njihove.
  • 7 Ti ne davaše vode čovjeku

izgladnjelom ti si uskraćivao kruh.
  • 8 Snažan čovjek posjedovaše zemlju,

a miljenik se tu smjestio.
  • 9 Ti si otpuštao udovice praznih

ruku,
a ruke siročadi bijahu zdrobljene.
  • 10 To je zašto tebe okružuju zamke,

zašto te uznemiri jedan iznenadni
  • 11 Ili je to tama, ti ne vidiš više,

i jedna te masa vode potapa.
  • 12 Nije li Bog više *nebesa?

Vidi zvjezdanu voltu, kako je
visoko.
  • 13 Ti si zaključio: » Što može znati Bog?

Može li suditi kroz mračne oblake?
  • 14 Njemu su oblaci jedna zavjesa i on kroz nju ne vidi,

on ne prolazi no obodnicom nebesa.«
  • 15 Hoćeš li ti slijediti put od nekada,

onaj koji gaziše ljudi nastrani?
  • 16 Oni biše odneseni s vremenom;

njihovi temelji, to je jedna rijeka
koja otječe.
  • 17 Oni govoriše Bogu: » Okreni se od nas!«

Jer, što bi njima mogao učiniti
  • 18 To bijaše, ipak on koji bijaše njihove

kuće ispunio srećom.
Daleko od mene, spletke
  • 19 Pravedni će vidjeti i radovati se,

pošteni čovjek sprdat će se s njima:
  • 20 » Evo uništenih naših protivnika,

vatra je progutala njihovu korist!«
  • 21 Pomiri se dakle s njim i sklopi mir.

Tako će sreća biti vraćena tebi.
  • 22 Prihvati dakle poduku iz njegovih

usta
i učvrsti njegove zakone u svijesti
svojoj.
  • 23 Ako se ti vratiš k Moćnome,

bit ćeš oporavljen,
ako udaljiš licemjerje od svojeg
šatora.
  • 24 Baci zatim u prašinu šipke

i u šljunak potoka zlato iz
Ofira

[54].

  • 25 To je Moćni koji će ti držati

mjesto šipki
i komada od srebra.
  • 26 Jer, tad od Moćnoga ti ćeš

načiniti svoje slasti
i ti ćeš prema Bogu podići
lice svoje.
  • 27 Kad ga ti budeš preklinjao,

on će te uslišati,
i nećeš imati više što drugo
do samo ispuniti zavjete svoje.
  • 28 Ako ti doneseš jednu odluku, ona

će ti uspjeti
i na tvojem putu sijat će svjetlo.
  • 29 Ako su izvjesni oboreni, ti ćeš im

moći reći: » Ustani! «
Jer, on spašava čovjeka pred očima
poniženih.
  • 30 On će čak osloboditi onoga koji nije

nedužan;
da, taj će biti oslobođen *čistoćom
tvojih ruku.

Bog zna da ja nisam griješio

  • 23 1 Tad Job uze riječ i reče:

  • 2 Danas još se moja riječ čini

kad moja ruka počiva na mom
  • 3 Ah! da sam ja znao gdje ga pronaći,

stigao bih čak do njegovog prijestola.
  • 4 Izložio bih pred njim svoj predmet,

imao bih usta puna dokaza.
  • 5 Ja bih znao kojom besjedom on bi mi

odgovorio
i ja bih razumio ono šbi mi on imao
reći.
  • 6 Nasilje da li bi bilo njegova

Ne! On bi mi barem poklonio
pažnju.
  • 7 Tad bi se jedan pravičan čovjek

objasnio s njim
i ja bih izbjegao, pobjedonosno,
svojem sudu.
  • 8 Ali, idem li ja na istok, on nije

ondje, na zapadu, ja ga ne primijetih.
  • 9 Je li zauzet na sjeveru, ja ga ne mogu

krije li se na jugu, ja ga ni ondje
ne vidjeh.
  • 10 Ipak on zna koji je put moj,

ako me iskuša, ja ću otud izići
čist kao zlato.
  • 11 Moja je noga prionula njegovim

tragovima,
ja sam čuvao put njegov i nisam
  • 12 propis s njegovih usana i nisam

pokliznuo.
Ja sam uzimao njegove naloge više
no svoja načela.
  • 13 Ali on, on je sav od jednog komada.

Tko će ga vratiti?
Njegovo dobro zadovoljstvo, to je
gotova stvar.
  • 14 Hoće li on tako izvršiti moju presudu

kao toliko drugih što čuva
u očekivanju.
  • 15 Evo zašto njegova me nazočnost

uzrujava.
Što više razmišljam, više ga se
plašim.
  • 16 Bog je oslabio moju hrabrost,

Moćni me je uznemirio,
  • 17 jer ja nisam bio uništen prije

pada tmina, ali on me nije poštedio
tame koja dolazi.
  • 24 1 Zašto Moćni nema vremena u

i zašto njegovi vjerni ne vide dana
njegovih

[55]?

  • 2 Premještaju se međe,

napasaju se ukradena stada,
  • 3 magarac siročeta se odvodi,

govedo udovice se uzima u
jamstvo.
  • 4 S puta se odstranjuju ubogi,

svi siromasi zemlje nemaju se
više gdje sakriti.
  • 5 Kao divlji magarci u pustinji,

oni putuju na posao od zore,
u potrazi za ispašom.
I to je stepa koja treba ishraniti
njihove mladunce.
  • 6 U poljima oni sebi nasijeku hrane,

i paljetkuju lozu opakima.
  • 7 Noć, oni ju provode nagi,

nemaju odjeće,
oni nemaju prekrivača kad je hladno.
  • 8 Oni su smočeni kišom

s planina,
manjkom zaklona, oni grle stijenu.
  • 9 Otima se siroče sa sise,

od siromaha zahtijeva se jamstvo.
  • 10 Tjera ga se hodati golog,

lišenog odjeće,
a izgladnjelima daje se nositi
snoplje.
  • 11 U zabranima drugih, oni tiješte

ulje,
a oni koji gaze u tijesku žedni su.
  • 12 U gradu ljudi se žale,

hropac ranjenih urla,
a Bog ostaje nijem tom besramlju

[56]!

  • 13 Njihovi su stvaraoci u pobuni

protiv svjetla,
oni su joj podcijenili putove,
oni joj nisu hodili stazama.
  • 14 Ubojica se diže u osvit dana,

on ubija siromaha i nevoljnika,
a noću, on nastupa kao lopov.
  • 15 Oko preljubnikovo vreba suton.

»Ni jedno me oko neće vidjeti«,
kaže on i stavlja sebi jednu masku.
  • 16 U tminama taj provaljuje kuće.

Danju, on se u kuću zatvara
ne poznavši svjetlost.
  • 17 Za njih sve, zora je sjena smrti.

Ali, pljačkaš se privikao
strahu od sjene smrti
  • 18 on preplivava kao plivač vode,

njegovo je područje prokleto
od ljudi iz zavičaja.
Ali, on ne ide putom vinogradskim.
  • 19 » Tle žedno i vrućina progutaju

vodu snjegova.
Tako, kaže se, pakao proguta
onog tko griješi

[57].

  • 20 Grudi koje su ga nosile

on zaboravlja,
već gamad od njega načini
slasti svoje
ne sjeća se više njega.
Podmuklost je bila skršena
kao jedno drvo. «
  • 21 U stvari, netko se združuje sa ženom

jalovom koja ne rađa,
ali ne daje on radosti udovici

[58].

  • 22 Tad Bog koji je silom odveo

moćnike
uspravlja se, i naš čovo ne računa
više na život.
  • 23 Ipak Bog njemu daje okrjepiti se

na miru,
dok njegove oči nadziru
ponašanje drugih.
  • 24 Oni su odgojeni za kratko

vrijeme,
i potom ničeg više.
Oni su se stropoštali kao
svi oni koji su žnjeli,
oni će biti posječeni kao jedna
glava od klasa.
  • 25 Ako i nije tako, tko će me

pobiti,
tko će uništiti moju besjedu?

Ne spori se sa SveMogućim

  • 25 1 Tad Bildad iz Šuaha uze riječ

  • 2 Njegova vlast i užas,

njemu koji stvara mir u svojim
  • 3 Mogu mi se prebrojiti njegove legije?

Nad kim se njegova svjetlost ne
  • 4 I kako bi čovjek bio pravedan

protiv Boga,
kako igrao bi on *čistog,
onaj koji je rođen od žene?
  • 5 Ako čak i mjesec gubi svoju

sjajnost,
i ako ni zvijezde nisu čiste u
  • 6 što reći za čovjeka, tog crva,

sina Adamovog, tu larvu!

Bog je moćniji no što se i ne zamišlja

  • 26 1 Tad Job uze riječ i reče:

  • 2 Kako ti pomažeš čovjeku bez

snage,
i štitiš ruku bez krjeposti!
  • 3 Kako ti savjetuješ čovjeka

bez mudrosti
i podjeljuješ naputke!
  • 4 Kome se tvoje rijeći obraćaju,

od koga dolazi to nadahnuće
koje zrači iz tebe?
  • 5 Dublji nego što su vode

i nego nebesa koja nastanjuju,
drhte pokojnici.
  • 6 Pakao je gol pred njim

[59],

a ponor nema nikakve koprene.
  • 7 On je taj koji zateže Arktik

nad prazninom,
koji objesi zemlju o ništa,
  • 8 koji smješta vode u svoje

oblake,
a da oblaci ne prsnu pod njima,
  • 9 koji otimaju vid njegovom prijestolu

rastežući na njemu oblak svoj.
  • 10 On je označio jedan krug na licu

voda,
krajinama svjetlosti i tmina.
  • 11 Stubovi nebesa

[60]ljuljaju se,

prestrašeni, njegovom prijetnjom.
  • 12 Svojom snagom, on je otopio

ocean, svojim razumom, on je skršio
  • 13 Njegov je dah pomeo nebesa,

njegova je ruka probola Bježeću
zmiju

[61].

  • 14 Ako su takvi porubi njegovih

djela,
slabi odjek koji mi opažamo,
tko bi dakle razumio grmljavinu
njegovih podviga?

Publié dans Livres saints

Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article