Novi Zavjet - Pavlova poslanica Rimljanima -Dio I. - prijevod Tomislava Dretara

Publié le par Thomas Dretart



Izvor: Wikizvor

(Preusmjereno s Pavlova Poslanica Rimljanima)

Skoči na: orijentacija, traži

 

Biblija, ekumenski prijevod; preveo: Tomislav Dretar
Pavlova poslanica Rimljanima

 
 

Sadržaj

Evanđelje koje Pavao najavljuje

  • 1 1 Pavao, sluga Isusa Krista, pozvan biti *apostolom, izdvojen za objaviti *Evanđelje Božje.

  • 2 To Evanđelje, koje on već bijaše obećao, po svojim *prorocima, u Svetim pismima,

  • 3 tiču se njegovog Sina, potomka po tijelu671, roda Davidova,

  • 4 postavljenog, po Duhu Svetom, Sinom Božjim s vlašću po uskrsnuću iz mrtvih, Isusa Krista Gospodina našeg.

  • 5 Putem njega mi smo primili milost biti apostolom za voditi k pokornosti vjeri672, u slavi njegovog *imena, sve *poganske narode,

  • 6 od kojih ste i vi također oni koje je Isus Krist pozvao.

  • 7 Svim miljenicima Božjim koji su u Rimu, svetima673, po pozivu Božjem, vama, milost i mir od Boga našeg Oca i Gospodina Isusa Krista.

Pavao i rimski kršćani

  • 8 Najprije, ja zahvaljujem svom Bogu po Isusu Kristu za vas sve: u cijelom svijetu proglašava se da vi vjerujete.

  • 9 Jer, Bog mi je svjedokom, on kojem ja posvećujem bogosluženje u svom duhu navješćujući *Evanđelje Sina njegovog: bez prestanka ja vas spominjem,

10 tražeći stalno u svojim molitvama da imam, najzad, priliku naći se kod vas.

  • 11 Ja, naime, imam živu želju vidjeti vas, da bih vam priopćio duhovni dar da budete njime učvršćeni,

  • 12 ili radije, da budete okrijepljeni sobom i kod sebe vjerom koja nam je zajednička, vama i meni.

  • 13 Neću vas ostaviti da ne znate, Braćo, da sam ja često smišljao doći kod vas sve do sada u tome sam bivao sprječavan, da bih ubrao koji plod kod vas, kao i kod drugih naroda poganskih.

  • 14 Ja sebe dugujem Grcima674, kao i barbarima, ljudima obrazovanim kao i neznalicama;

  • 15 otuda, moja želja da vama navijestiti Evanđelje, vama također koji ste u Rimu.



Moć Evanđelja

  • 16 Jer, ja se ne stidim *Evanđelja: ono je sila Božja za spas nekoga tko vjeruje, *Židova najprije, potom Grka.

  • 17 U njemu je, naime, pravda Božja675 *otkrivena, vjerom i za vjeru, prema onom što je pisano: Pravednik će od vjere živjeti676.

Zabluda i ludost pogana

  • 18 Naime, gnjev se Božji otkriva s visine *neba protiv svekolike bezbožnosti i cjelokupne nepravednosti ljudi koji drže nepravdom zarobljenu istinu;

  • 19 jer, ono što se može spoznati o Bogu za njih je objavljeno: Bog im je pokazao to.

  • 20 Naime, od stvaranja svijeta, njegove nevidljive savršenosti, vječna moć i božanstvenost, vidljive u njegovim djelima, za razum; oni su, dakle neoprostivi,

  • 21 budući da, poznavaj ući Boga, oni mu nisi iskazali ni slavu ni zahvalnost koja pripada Bogu; naprotiv, oni su zabludjeli u svojim ispraznim umovanjima i njihovo bezumno srce je postalo plijen tminama:

  • 22 držeći sebe mudrima, oni su postali ludi;

  • 23 oni su zamijenili nepropadivu slavu Božju za slike propadljivog čovjeka, ptica, četveronožaca, gmazova.

  • 24 Zato Bog je njih izručio pohlepnosti njihovih *srca, *nečistoću gdje su unedostojili sami sebi svoja vlastita tijela.

  • 25 Oni su zamijenili Božju istinu677 za laž, obožavali i služili stvorenja umjesto stvoritelja koji je blagoslovljen vječito. *Amen.

  • 26 Zato ih je Bog predao nedostojnim strastima: njihove su žene zamijenile prirodne odnose za odnose protivne prirodi;

  • 27 ljudi također, napuštaj ući prirodne odnose sa ženama, uspaljivali su se od žudnje jedni za druge, počinjavajući besramlje čovjeka s čovjekom i primajući u sebi pravednu plaću svoje zabludjelosti.

  • 28 I kako nisu držali dobrim čuvati poznavanje Boga, Bog ih je izručio njihovoj pameti bez suda: oni čine onako kako ne bi trebalo.

  • 29 Oni su izvršili sve vrste nepravednosti, izopačenosti, pohote, opakosti, puni zavisti, ubojstava, svađa, lukavosti, otimačine, opadanja,

  • 30 klevetanja, neprijatelji Božji, izazivači, osorni, snovači zla, pobunjenici protiv svojih roditelja,

  • 31 bez uma, bez odanosti, bez srca, bez milosti.

  • 32 Iako su znali presudu Božju imenujući dostojnima smrti one koji počinjavaju takva djela, oni se ne samo ne sustežu izvršiti ih, već ih još i odobravaju onima koji ih počinjavaju.

Pravedno suđenje Božje

  • 2 1 Ti dakle nisi za ispriku, ti, koji god da jesi, koji sudiš; jer, sudeći drugome, ti sudiš samome sebi, budući da i ti sam činiš tome tako, ti koji sudiš.

  • 2 No, Mi znamo da suđenje Božje vrši se prema istini protiv onih koji počinjavaju takva djela.

  • 3 Misliš li, ti koji sudiš onima koji ih počinjavaju i koji postupaš kao i oni, da ćeš izbjeći suđenju Božjem?

  • 4 Ili pak, prezireš li ti bogatstva njegove dobrote, njegove strpljivosti i njegove darežljivosti, a da ne shvatiš da te ta dobrota vodi k obraćenju?

  • 5 Svojom okorjelošću, svojim okorjelim srcem678 ti gomilaš protiv sebe jednu riznicu gnjeva za dan njegovog gnjeva679 kad će se otkriti pravedno suđenje Boga

  • 6 koji vratit će svakome prema njegovim djelima:

  • 7 vječni život onima koji svojim ustrajnim dobročinstvima, tragaju za slavom, čašću i nepropadivošću,

  • 8 ali, gnjev i srdžba onima, koji pobunom, bune se protiv istine i podvrgavaju se nepravdi.

  • 9 Nevolja i zebnja svakom čovjeku koji čini zlo, za *Židova najprije i za Grka;

  • 10 slava, čast i mir onome tko čini dobro, Židovu najprije, potom Grku,

  • 11 jer, u Boga nema pristranosti.

  • 12 Svi oni koji su zgriješili bez *zakona propast će bez *zakona; svi oni koji su griješili pod poretkom zakona bit će suđeni po zakonu.

  • 13 Nisu, naime, oni koji slušaju zakon koji su pravedni pred Bogom; opravdani bit će oni koji ga primjenjuju.

  • 14 Kad *pogani, ne imajući zakon, po naravi čine ono što zakon propisuje, oni sami sebi drže mjesto zakona, oni koji nemaju zakona.

  • 15 Oni pokazuju da djelo koje zakon propisuje upisano je u njihovom *srcu; njihova savjest tome svjedoči jednako tako kao njihova unutarnja suđenja koja ih naizmjence optužuju i brane680.

  • 16 To je ono što će se pojaviti na dan kad, prema mom *Evanđelju, Bog sudit će po Isusu Kristu ponašanje svakog od ljudi.

Nepokornost Izraelova

  • 17 Ali, ako ti koji nosiš *ime Židov, koji se oslanjaš na *zakon u koji stavljaš svoj *ponos u svog Boga681

  • 18 ti koji poznaješ njegovu volju, ti koji, poučen zakonom, razlikuješ bitno,

  • 19 ti koji si uvjeren da si vođa slijepih, svjetlost onima koji su u tminama,

  • 20 odgojitelj neznalicama682 učitelj prostima, jer, ti u zakonu posjeduješ isti izraz saznanja i istine …

  • 21 Eh dobro! Ti koji poučavaš drugog, ti sebe samog ne poučavaš! Ti propovijedaš da se ne krade, a ti kradeš!

  • 22 Ti zabranjuješ preljubu, a sam počinjavaš preljubu! Ti se užasavaš idola, a okradaš njihove templove!

  • 23 Ti svoj ponos gradiš na zakonu, a sam obeščašćuješ Boga kršeći zakon!

  • 24 Naime, kao što je pisano, *ime Božje je huljeno zbog vas među poganima.

  • 25 Nesumnjivo *obrezanje je korisno ako primjenjuješ zakon, ali, ako prestupaš zakon, svojim obrezanjem ti si samo jedan neobrezani.

  • 26 Ako dakle, jedan neobrezani pazi propise zakona, njegovo mu neobrezanje neće li se ubrojiti kao obrezanje?

  • 27 I onaj koji, tjelesno neobrezan, ispunjava zakon, sudit će ti, tebi koji, slovom zakona i obrezanjem, prestupaš zakon.

  • 28 Naime, nije ono što se vidi ono što čini Židova, ni vidljivi znak na tijelu koji je načinilo obrezanje,

  • 29 već je ono što je skriveno ono što čini Židova, a obrezanje je ono *srca, onim što otkriva Duh, a ne slovo683. Evo čovjeka koji prima svoju pohvalu, ne od ljudi, već od Boga.

Pokornost svih ljudi

  • 3 1 Koja je dakle nadmoć *Židova? Koja je korist od *obrezanja? Velika u svakom pogledu!

  • 2 A najprije, njima su otkrivenja684 Božja bila povjerena.

  • 3 Što dakle? Ako izvjesni bijahu nevjerni, hoće li njihova nevjernost poništiti pouzdanost Boga?

  • 4 Sigurno, ne! Bog mora biti priznat vjerodostojnim, a svaki čovjek lažljivcem: prema onome što je pisano: Trebaš ti biti priznat pravednim u svojim riječima, i da nadvladaš kad te sude.

  • 5 Ali, ako naša nepravednost ističe pravednost Božju, što reći? Bog, nije li nepravedan udarajući nas u gnjevu svome? Ja govorim po smislu ljudskom.

  • 6 Sigurno, ne! Jer, tada, kako će Bog suditi *svijetu?

  • 7 Već ako, lažju mojom, istina Božja bljesne utoliko jače za svoju slavu, zašto dakle, ja, opet da sam osuđen kao *grješnik?

  • 8 I tada, zašto ne bismo činili zlo da se pokaže dobro, kao što stanoviti klevetnici nas prikazuju govoriti? Ti ljudi zaslužuju svoju osudu!

  • 9 Ali što? Imamo li mi Židovi još ikakve nadmoć? Uopće ne! Jer, već smo to ustanovili: svi, Židovi kao i Grci, u carstvu su grijeha.

  • 10 Kao što je pisano:

Nema pravednika, ni jednog jedinog.
  • 11 Nema umnog čovjeka,

ni jednog jedinog koji Boga traži.
  • 12 Oni su svi skrenuli, skup

izopačenih,
ni jednog koji čini dobro, ni
jednog jedinog.
  • 13 Njihovo je ždrijelo grobni zjap;

jezikom svojim prijevare oni
siju;
zmijski otrov je pod usnama
njihovim;
  • 14 njihova su usta puna

proklinjanja i
gorčine;
  • 15 njihove su stope hitre za krv

  • proliti;

  • 16 propast i nesreća su na njihovom

putovima;
  • 17 a put mira, oni ga ne poznaju.

  • 18 Nikakvog straha od Boga pred

očima
njihovim!
  • 19 A, mi znamo da sve što* zakon685 kaže,

kaže onima koji su pod zakonom, da
bi svaka usta bila zatvorena i da sav
svijet bude rečen krivim pred
Bogom.
  • 20 Evo zašto nitko neće

biti
opravdan pred njim po djelima
zakona;
zakon, naime, daje samo
spozna
ju grijeha.

Opravdani vjerom

  • 21 Ali sada, neovisno *zakonu, pravda je Božja bila izražena; zakon i *proroci joj svjedočenje čine.

  • 22 Pravda je Božja po vjeri u Isusa Krista za sve one koji vjeruju, jer, nema razlike:

  • 23 svi su griješili, lišeni su slave Božje,

  • 24 ali, besplatno otkupljeni po milosti njegovoj, po oslobođenju ispunjenom u Isusu Kristu.

  • 25 On je taj koga je Bog namijenio služiti686, okajanju po *krvi njegovoj, pomoću vjere, za pokazati ono što je bilo pravednost, radi toga što bijaše ostavio nekažnjenima nekadašnje grijehe,

  • 26 u vrijeme svoje strpljivosti. On pokazuje dakle svoju u sadašnje vrijeme, da bi bio pravedan i da otkupi onoga koji živi od vjere u Isusa.

  • 27 Ima li dakle mjesta *uzoholiti se? To je isključeno! U ime čega? Djela? Nikako, već u ime vjere687.

  • 28 Mi cijenimo naime, da je čovjek opravdan po vjeri, neovisno od djela zakona.

  • 29 Ili tada, Bog bi bio Bog samo Židovima? Nije li on također Bog i *poganima? Da! On je također Bog pogana,

  • 30 budući da ima samo jedan Bog koji će opravdati *obrezane po vjeri i neobrezane po vjeri.

  • 31 Oduzimali mi po vjeri svaku vrijednost zakonu? Naprotiv pak, mi potvrđujemo zakon!

Abraham, otac vjerujućih

  • 4 1 Što ćemo dakle, reći o Abrahamu, našem pretku? Što je dobio po tijelu 688?

  • 2 Ako Abraham bijaše opravdan svojim djelima, on se ima čime *ponositi, ali ne pred Bogom.

  • 3 Naime, što kaže Pismo? Abraham imade vjeru u Boga i to mu bi uračunano kao pravednost.

  • 4 A, onome koji ispuni djela, plaća nije uračunana kao milost, već kao dug.

  • 5 Naprotiv, onome koji ne ispuni djela već vjeruje u onoga koji otkupljuje bezbožnika, njegova vjera je uračunana kao otkupljenje.

  • 6 Tako je David slavio sreću čovjeka u čiji račun Bog unosi pravednost neovisno o djelima:

  • 7 Sretni oni čije su uvrjede bile

oproštene i grijehovi izmireni689
  • 8 Sretan čovjek u račun kojem

Gospodin ne unosi grijeha.

9 ta izjava o sreći tiče li se dakle, *samo obrezanih ili, jednako i neobrezanih? Mi, naime, kažemo: vjera Abrahamova njemu bi uračunana kao pravednost.

  • 10 Ali, u kojim okolnostima ona to bi? Prije, ili poslije obrezanja? Ne poslije, već prije!

  • 11 Potom *znak obrezanja njemu bi dan kao pečat pravednosti primljen po vjeri kad još bijaše neobrezan; tako postade on najednom ocem svih neobrezanih vjernika, da bi im pravednost bila uračunana,

  • 12 i ocem obrezanih, onih koji ne samo da pripadaju narodu obrezanih, već hode također stazama vjere našeg oca Abrahama prije njegova obrezanja.

  • 13 Naime, nije na temelju *zakona, već na temelju pravednosti po vjeri690, obećanje da će primiti svijet bilo dano Abrahamu ili njegovu potomstvu.

  • 14 Ako baštinici su na temelju zakona, vjera više nema smisla i obećanje je poništeno.

  • 15 Jer, zakon proizvodi gnjev; ondje gdje nema zakona, nema ni njegovog kršenja.

  • 16 Također, je li to po vjeri da se postaje baštinikom, da bi obećanje ostalo valjano za sve potomstvo Abrahamovo, ne samo za one koji se pozivaju na zakon, već također i za one koji se pozivaju na vjeru Abrahama, nama svima oca.

  • 17 Naime, pisano je: Ja sam od tebe načinio oca jednog velikog broja naroda. On je naš otac691 pred onim u koga je vjerovao, Bogom koji oživljava mrtve i priziva u postojanje ono što ne postoji.

  • 18 Ufajući protiv svakog ufanja, on vjerovaše i postade tako ocem velikog broja naroda prema riječi: Takvo će biti tvoje potomstvo.

  • 19 On ne oslabi u vjeri promatraj ući svoje tijelo bijaše gotovo stogodišnjakom, on i krilo materinsko u Sare, jedno i drugo dosegnuto smrću1.

  • 20 Pred božanskim obećanjem od ne pade u sumnju, već bi ojačan vjerom i iskaza slavu Bogu,

  • 21 potpuno uvjeren da, ono što je bio obećao, Bog ima snage to izvršiti.

  • 22 Evo zašto to bi uračunano kao pravednost.

  • 23 A, nije samo za njega samog pisano: To mu bi uračunano,

  • 24 već i za nas također, nas kojima će vjera biti uračunana budući da mi vjerujemo u onoga koji je uskrsnuo između mrtvih Isusa, našeg Gospodina,

  • 25 izručenog za naše greške i uskrslog za naše otkupljenje.

Otkupljeni, pomireni, spašeni

  • 5 1 Tako dakle, opravdani vjerom, mi smo u miru692 s Bogom po našem Gospodinu Isusu Kristu;

  • 2 po njemu mi imamo pristup, po vjeri693,, toj milosti u kojoj smo uspostavljeni i u koju mi stavljamo naš *ponos u nadu slave Božje.

  • 3 Dobrano više, mi se čak ponosimo našim nevoljama, znajući da nevolja proizvodi ustrajnost,

  • 4 ustrajnost prokušanu vjernost694 prokušana vjernost nadu;

  • 5 a nada, ne vara, jer ljubav Boga695 je bila posijana u naša *srca putem Svetog Duha koji nam je bio dan.

  • 6 Da, kad još bijasmo bez snage, Krist, u utvrđeno vrijeme, umro je za bezbožnike.

  • 7 Jedva da bi tko želio umrijeti za jednog pravednika; možda za jednog čovjeka dobra prihvatilo bi se umrijeti.

  • 8 Ali, u tome Bog dokazuje svoju ljubav za nas: Krist je umro za nas tada kad mi još bijasmo *grješnicima.

  • 9 I budući da sada mi smo opravdani po *krvi njegovoj, nećemo li po jačem razlogu biti spašeni po njemu od gnjeva.

  • 10 Ako naime, kad bijasmo neprijatelji Božji, mi bijasmo pomireni s njim po smrti njegovog Sina, po jačem razlogu, no pomireni, bit ćemo spašeni po njegovom životu.

  • 11 Još više, mi se dičimo u Bogu po našem Gospodinu Isusu Kristu po kojem, sada, primili smo pomirenje.

Adam i Isus Krist

  • 12 Evo zašto, po istom, kao što po samo jednom čovjeku grijeh je ušao u *svijet i po grijehu smrt, tako je smrt dosegnula sve ljude zato što696, su svi zgriješili …

  • 13 jer697 sve do *zakona, grijeh bijaše u svijetu i, iako grijeh ne može biti kažnjen kad nema zakona,

  • 14 ipak, od Adama do Mojsija smrt je vladala, čak i nad onima koji ne bijahu zgriješili prestupanjem istovjetnim onome u Adama, liku onoga koji treba doći 698.

  • 15 Ali, nije isto s darom milosti kao grijehom; jer, ako grijehom jednog množina pretrpjela je smrt, po jačem razlogu milost Božja, milost dodijeljena samo jednom čovjeku, Isusu Kristu, razlila se obilno na množinu.

  • 16 I, također, nije s darom kao s posljedicama grijeha samo jednog: naime, počev od grijeha samo jednog, suđenje završava presudom, dok počev od brojnih grijehova, dar milosti završava u otkupljenju.

  • 17 Jer, ako po samo jednom čovjeku, po grijehu samo jednog, smrt je vladala, po jačem razlogu, po jedinom Isusu Kristu, vladat će u *životu oni koji prime obilje milosti i dar pravednosti.

  • 18 Ukratko, kao što po grijehu samo jednog bi osuda za sve ljude, tako po djelu pravednosti samo jednog, to je za sve ljude opravdanje koje daje život.

  • 19 Isto tako, naime, kako po nepokornosti samo jednog čovjeka, množina je učinjena *grješničkom, isto tako, po pokornosti samo jednog, množina bit će učinjena pravednom.

  • 20 Zakon se dogodio da bi narastao grijeh, ali, ondje gdje je grijeh narastao, milost je preobilovala,

  • 21 da bi, kao što grijeh bijaše vladao za smrt, tako, po pravednosti, milost vladala za vječni život po Isusu Kristu našem Gospodinu.

Umrijeti i živjeti s Isusom Kristom

  • 6 1 Što se ima reći? Treba li nam ostati u grijehu da bi milost obilovala?

  • 2 Sigurno ne! Budući da smo umrli u grijehu, kako još živjeti u grijehu?

  • 3 Ili pak, ne znate li da svi mi, kršteni u Isusu Kristu, da smo u smrti njegovoj bili kršteni?

  • 4 Krštenjem, u njegovoj smrti, mi smo dakle, bili pokopani s njim, da bi, kao što je Krist uskrsnuo iz mrtvih po slavi Oca, mi sebi dovodimo također jedan novi *život.

  • 5 Jer, ako1 mi bijasmo potpuno sjedinjeni, izjednačeni u njegovoj smrti699 mi ćemo to također biti i u njegovom uskrsnuću.

  • 6 Shvatimo dobro ovo: naš stari čovjek je bio razapet s njim da bi bilo uništeno to tijelo grijeha700 i da tako mi više ne budemo robovi grijeha.

  • 7 Jer onaj koji je umro oslobođen je od grijeha.

  • 8 Ali ako smo mi umrli s Kristom, mi vjerujemo da ćemo također i živjeti s njim.

  • 9 Mi to u stvari znamo: uskrsnuo iz mrtvih, Krist više ne umire; smrt nad njim nema moći.

  • 10 Jer mrtav, on je umro s grijesima jedanput zauvijek; živ, to on za Boga živi.

  • 11 Isto tako i vi također: smatrajte da ste mrtvi s grijesima i živući za Boga

u Isusu Kristu.

  • 12 Neka grijeh, dakle, ne vlada vašim smrtnim tijelom da vas ne bi učinio pokornima njegovim hlepnjama.

  • 13 Ne stavljajte više svoje udove u službu grijeha kao oružje nepravednosti, već, kao živ ući povratnici između mrtvih, sa svojim udovima kao oružjem pravednosti, stavite se u službu Bogu.

  • 14 Jer, grijeh neće više imati carstva nad vama, budući da vi više niste pod *zakonom, već pod milošću.

Služiti pravednosti

  • 15 Što dakle? Hoćemo li griješiti zato što više nismo pod zakonom već pod milošću? Sigurno ne!

  • 16 Ne znate li vi da stavljajući se u nečiju službu kao robovi za biti mu pokorni, vi ste robovi onome kome se pokoravate, bilo grijehu koji vodi u smrt, bilo pokornosti701 koja vodi otkupljenju?

  • 17 Zahvalimo Bogu: vi bijaste robov i grijeha, ali, vi ste se pokorili svim svojim srcem poučavanju kojem bijaste povjereni;

  • 18 oslobođeni od grijeha, vi ste postali robovi pravednosti.

  • 19 Ja koristim sasvim ljudske riječi, primjerene vašoj slabosti. Isto tako kako ste vi stavili svoje udove kao robove u službu *nečistoće i nereda koji vode u pobunu protiv Boga, stavite ih sada kao robove u službu opravdanja koje vodi u *posvećenje.

  • 20 Dok vi bijaste robovi grijeha, vi bijaste slobodni glede pravednosti.

  • 21 Koje plodove donosiste vi tada? Danas ih se stidite, jer njihovo skončavanje, to je smrt.

  • 22 Ali sada, oslobođeni od grijeha i postali robovima Bogu, vi donosite plodove koji vode u posvećenje, i njihovo okončanje, to je vječni *život.

  • 23 Jer plaća grijehu, to je smrt; ali, besplatni dar od Boga, to je vječni život u Isusu Kristu našem Gospodinu.

Kršćanin je slobodan od zakona

  • 7 1 Ili pak, ne znate li vi, braći ja govorim ljudima nadležnim u stvari zakona702 da zakon nema vlasti nad čovjekom nego onoliko dugo vremena koliko on živi?

  • 2 Tako, udana žena vezana je jednim zakonom za čovjeka toliko koliko je on u životu; ali, umre li on, on više nije pod ženidbenim zakonom.

  • 3 Dakle, ako za svog živog muža ona pripadaše jednom drugom, ona bi bila nazvana preljubnicom; ali, ako muž umre, ona je slobodna glede zakona, tako da neće biti preljubnicom ako pripadajući jednom drugom.

  • 4 Vi isto tako, Braćo moja, vi ste bili osuđeni na smrt glede zakona, po tijelu Kristovom, za pripasti jednom drugom, Uskrsnulom iz mrtvih, da bismo donosili plodove za Boga.

  • 5 Naime, kad bijasmo u tijelu703 grješne strasti, služeći se zakonom, djelovaše u našim udovima, da bismo mi donijeli plodove za smrt.

  • 6 Ali sada, mrtvi onome što nas držaše zarobljenima, mi smo bili oslobođeni od zakona, na takav način da služimo pod novim redom Duha, a ne više pod istrošenim redom pravila slova704.

Uloga zakona

  • 7 Što reći? *Zakon da bi bio grijeh? Sigurno ne! Ali, ja sam upoznao grijeh samo po zakonu. Tako ja ne bih poznao pohlepu da zakon ne bijaše rekao: Ti nećeš žudjeti.

  • 8 Koristeći se prilikom; grijeh je proizveo u meni sve vrste pohlepa posredstvom zapovijedi. Jer, bez zakona, grijeh je mrtva stvar.

  • 9 Nekada, u odsustvu zakona, ja življah. Ali, zapovijed je došla,

  • 10 grijeh je oživio, a ja sam umro: zapovijed koja treba voditi u život, počela je mene voditi u smrt.

  • 11 Jer grijeh, koristeći priliku, zaveo me posredstvom zapovijedi i, po njoj, predao me smrti.

  • 12 Tako dakle, zakone je *svet i zapovijed je sveta, pravedna i dobra.



Zatvorenik zakona grijeha

  • 13 Tada, ono što je dobro da li je postalo uzrokom smrti za mene? Sigurno ne! Već je to grijeh: služeći se onim što je dobro, on mi je dao smrt, da bi bio pokazan kao grijeh i da bi se pojavio u svoj svojoj žestini grješnosti, posredstvom zapovijedi.

  • 14 Mi znamo, sigurno, da *Zakon je duhovan; ali ja, ja sam tjelesan, prodan kao rob grijehu.

  • 15 Zaista, je ne razumijem ništa što činim: ono što ja hoću, to ne činim, već ono što mrzim, to ja činim.

  • 16 No, ako ono što neću, ja to činim, ja sam suglasan sa zakonom i priznajem da je on dobar;

  • 17 nisam dakle, ja koji postupa tako, već grijeh koji stanuje u meni.

  • 18 Jer, ja znam da u meni hoću reći u mom tijelu705 dobro ne stanuje: htjeti dobro, meni je na dohvatu, a ne ispuniti ga,

  • 19 pošto dobro koje hoću, ja ga ne činim, a zlo koje neću, ja ga činim.

  • 20 A, ako ono što ja neću, ja to činim, nisam ja taj koji djeluje, već grijeh koji stanuje u meni.

  • 21 Ja koji hoću činiti dobro, ja ustanovljavam dakle taj zakon: zlo je ono što je meni na dohvatu.

  • 22 Jer, ja nalazim zadovoljstvo u zakonu Božjem, kao unutarnji čovjek708

  • 23 ali, u svojim udovima, ja otkrivam jedan drugi zakon koji se bori protiv zakona koji priznaje moj razum: on čini od mene zatvorenika zakona grijeha koji je u mojim udovima.

  • 24 Nesretan li sam čovjek! Tko će me osloboditi ovog tijela koje pripada smrti?

  • 25 Hvala budi Bogu po Isusu Kristu, našem Gospodinu! Evo me dakle u isti mah podvrgnutog po razumu zakonu Božjem i po tijelu zakonu grijeha.



Duh koji daje život

  • 8 1 Nema dakle, sada, više nikakve osude za one koji su u Isusu Kristu.

  • 2 Jer, *zakon Duha koji daje *život u Isusu Kristu oslobodio709 me zakona grijeha i smrti.

  • 3 Ono što bijaše nemoguće zakonu, jer tijelo ga osuđivaše na nemoć, Bog je učinio: šaljući vlastitog Sina u kakvoći našeg tijela grijeha, kao žrtvu za grijeh710, on je osudio grijeh u tijelu,

  • 4 da pravda zahtijevana po zakonu711 bude ispunjena u nama, koji ne hodimo pod vlašću tijela već Duha.

  • 5 Naime, pod vlašću tijela, žudi se ono što je tjelesno, ali, pod vlašću Duha, žudi se ono što je duhovno;

  • 6 tijelo teži smrti, ali Duh teži životu i miru.

  • 7 Jer, kretanje tijela je pobuna protiv Boga; ono se ne pokorava zakonu Božjem, ono to čak i ne može.

  • 8 Pod vlašću tijela ne može se ugoditi Bogu.

  • 9 No vi, vi niste pod vlašću tijela već Duha, budući da Duh Boga712 stanuje u vama. Ako netko nema Duh Isusov, on mu ne pripada.

  • 10 Ako je Krist u vama, vaše tijelo, istina je, namijenjeno je smrti zbog grijeha, ali Duh je vaš život zbog pravednosti.

  • 11 I, ako Duh onoga koji je uskrsnuo Isusa između mrtvih stanuje u vama, onaj koji je uskrsnuo Isusa Krista između mrtvih dat će također život vašim smrtnim tijelima, po svom Duhu koji stanuje u vama.

  • 12 Tako dakle, Braćo , mi imamo jedan dug ali, ne prema tijelu što bismo trebali živjeti na tjelesan način.

  • 13 Jer, živite li vi na tjelesan način, umrijet ćete, već ako, po Duhu, usmrtite svoje tjelesno ponašanje, vi ćete živjeti.

  • 14 Naime, oni su sinovi Božji koji su vođeni po Duhu Boga:

  • 15 vi niste primili jedan duh koji vas čini robovima i vodi vas k strahu, već jedan Duh koji od vas čini usvojene sinove i po kojem mi uzvikujemo: Abba713 Oče.

  • 16 Taj Duh sam potvrđuje našem duhu da smo mi djeca Božja.

  • 17 Djeca, i dakle, baštinici: baštinici Božji, Baštinici Isusa, budući da, imajući dio714 njegovim mukama, mi ćemo također imati dio u njegovoj slavi.

Buduća slava

  • 18 Ja cijenim, naime, da patnje sadašnjeg vremena su bez razmjera sa slavom koja nama treba biti *otkrivena.

  • 19 Jer, stvaranje čeka s nestrpljenjem otkriće sinova Božjih:

  • 20 predano vlasti ništavila ne svojom vlastitom voljom, već po ovlasti onoga tko ga je predao, ono čuva nadu,

  • 21 jer ono također bit će oslobođeno ropstva propadivosti, da bi imalo dio u slobodi i u slavi djece Božje.

  • 22 Mi znamo to, naime: cjelokupno stvaranje uzdiše još i sada u bolovima rađanja.

  • 23 Ono nije samo: mi također, koji posjedujemo *prvine Duha, mi uzdišemo u nutrini, očekujući usvojenje, oslobođenje za naše tijelo.

  • 24 Jer mi smo bili spašeni, ali, to je u nadi.

A, vidjeti ono čemu se nadaš nije više nadati se: ono što se vidi, kako mu se još nadati?

  • 25 Ali, nadati se onome što ne vidimo, to je čekati postojano.

  • 26 Isto ako, Duh također dolazi u pomoć našoj slabosti, jer mi ne znamo moliti kako treba; već sam Duh posreduje za nas u neizrecivim uzdisajima,

  • 27 a onaj koji ispituje *srca zna kakva je namjera Duha: prema Bogu, naime, Duh posreduje za *svete.

  • 28 Mi znamo, s druge strane, da sve pridonosi715 dobru onih koji vole Boga, koji su pozvani prema njegovom nacrtu.

  • 29 One koje je on unaprijed poznavao, on ih je također predodredio biti sukladnima slici Sina njegovog, da bi ovaj bio prvorođeni jednog mnoštva braće;

  • 30 one koje je on predodredio, on ih je također i pozvao; one koje je pozvao, on ih je također otkupio; i, one koje je otkupio, on ih je također proslavio.

  • Publié dans Livres saints

    Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
    Commenter cet article