Biblija;ekumenski prijevod - Stari Zavjet - Petoknjižje - Brojevi - Dio III. - preveo: Tomislav Dretar

Publié le par Thomas Dretart

Narod mora provesti četrdeset dana u pustinji

  • 20 GOSPOD odgovori: » Ja opraštam kao što si me ti molio.

  • 21 Međutim, isto tako istinito kao što sam ja živ, isto tako istinito kao što slava GOSPODOVA ispunjava svu zemlju,

  • 22 ni jedan od tih ljudi koji je vidio moju slavu i znakove koje sam napravio u Egiptu i u pustinji koji su me stavili već deset puta na kušnju, ne slušajući me,

  • 23 ni jedan od njih, ja to prisežem, neće vidjeti zemlju koju sam bio obećao očevima njihovim; niti jedan od onih koji me prezriješe neće ju ugledati.

  • 24 Ali moj sluga Kaleb, jer ga jedan drugi duh ozaruje i jer me slijedio bez ustezanja, njega ću ja odvesti u zemlju kamo je išao: njegovi potomci uzet će ju u posjed,

  • 25 dok će Amaleciti i Kanaanci boraviti u ravnici. Od sutra, vratite se i idite u pustinju, u pravcu *Mora trstikâ. «

  • 26 GOSPOD govoraše Mojsiju i Aaronu:

  • 27 » Do kad ću ja imati posla s tom mrskom zajednicom koja ne prestaje prosvjedovati protiv mene? Ja sam jasno čuo prosvjede koje sinovi Izraelovi ne prestaju izgovarati protiv mene.

  • 28 Reci im dakle: Ja vam to prisežem, isto tako istinito kao što sam ja živ - proročanstvo GOSPODOVO - ja ću vas kazniti zbog toga što sam čuo od vas govoriti[79].

  • 29 Ova je pustinja ondje gdje će te popadati lješevi vaši, vi svi koji bijaste popisani počevši od dobi od dvadeset godina, svi vi koliko vas ima, vi koji ste prosvjedovali protiv mene!

  • 30 Ja vam to jamčim, vi neće te ući u zemlju u koju vam prisegoh smjestiti vas! izuzev Kaleba, sina Jefuneova, i Jozue, sina Nunova.

  • 31 Glede vaše djece za koju rekoste da će biti zarobljenicima, njih ću ja odvesti; oni će upoznati zemlju koju vi niste htjeli.

  • 32 Ali za vas, vaši će lješevi popadati u ovoj pustinji.

  • 33 Vaši sinovi bit će pastirima[80] u pustinji tijekom 40 godina; oni će nositi teret svoje nevjernosti sve dok vaši lješevi ne budu opruženi po ovoj pustinji.

  • 34 Kao što je vaše osmatranje trajalo 40 dana, tako, radi jedne godine za jedan dan, vi će te nositi tijekom četrdeset godina teret vaših grijeha i spoznati što stoji navući na sebe moje prokletstvo.

  • 35 Ja, GOSPOD, ja sam rekao, ja vam to jamčim, to je ono kako ću ja postupiti protiv sve ove mrske zajednice koja se udružila protiv mene: oni će svi završiti u ovoj pustinji; tu će oni pomrijeti. «

  • 36 Glede ljudi koje je Mojsije bio poslao osmatrati zemlju i koji po svojem povratku, ozloglasiše tu zemlju, uzbunivši protiv nje svu zajednicu,

  • 37 oni dakle koji imahu zlobe ozloglasiti tu zemlju, oni će pomrijeti surovom smrću pred GOSPODOM.

  • 38 Jozua, sin Nunov i Kaleb, sin Jefuneov, bit će jedini koji će nadživjeti one koji bijahu išli osmotriti zemlju.

Narod ponovo neposlušan

  • 39 Mojsije prenese ove riječi svim sinovima Izraelovim i narod zahvati velika žalost.

  • 40 Sutradan, u rano jutro, oni se uspeše na brdske uzvisine: » Evo nas dakle, rekoše oni, mi ćemo otići prema mjestima koja je GOSPOD bio označio; istina je mi smo griješili. «

  • 41 - » Što radite vi ovdje? reče Mojsije. Vi gazite zapovijed GOSPODOVU! To neće uspjeti.

  • 42 Ne uspinjite se, jer GOS-POD nije među vama; ne idite se tući protiv svojih neprijatelja.

  • 43 Amaleciti i Kanaanci su ondje pred vama, i vi će te pasti pod njihovim mačevima; zato što se ga prestali slijediti, GOSPOD neće biti s vama.«

  • 44 Ali oni se jako upeše uspeti na visove planina, dok ni *kovčeg saveza GOSPODOVOG ni Mojsije ne napustiše tabor.

  • 45 Amaleciti i Kanaanci koji nastanjivahu planine siđoše, potukoše ih i satrše sve do Horma[81].

Darovanje brašna, ulja i vina

  • 15 1 GOSPOD reče Mojsiju:

  • 2 » Govori sinovima Izraelovim, reći ćeš im: Kad budete ušli u zemlju gdje će te imati boravišta, zemlju koju ću vam ja dati,

  • 3 kad ponudite jela GOSPODU, jedan holokaust[82] ili jednu žrtvu od krupne ili sitne stoke - bilo za ispuniti jedan zavjet, bilo kao dobrovoljno žrtvu, bilo prilikom vaših svečanosti - kad budete nudili GOSPODU jela utažujućeg mirisa,

  • 4 onaj koji nosi taj dar GOSPODU ponudit će jedan dar od desetine brašna zamiješanog s četvrtinom hina ulja[83];

  • 5 i kao vino za libaciju[84], ti ćeš ponuditi jednu četvrtinu hina s holokaustom ili žrtvom ako se radi o janjetu.

  • 6 Ako se radi o jednom ovnu, učinit ćeš darovanje od dvije desetine brašna zamiješanog s trećinom hina ulja,

  • 7 i jednom trećinom hina vina za libaciju; ponudit ćeš GOSPODU ta jela u miris utažujući.

  • 8 Ako ti ponudiš GOSPODU jednog bika u holokaust ili u žrtvu - za ispuniti jedan zavjet ili kao žrtvu mira –

  • 9 predstavit ćeš s bikom jednu žrtvu od tri desetine brašna zamiješanog s pola hina ulja;

  • 10 i kao vino za libaciju, ponudit ćeš pola hina. To će biti za GOSPODA jela utažujućeg mirisa.

  • 11 Tako će se učiniti za jednog bika, za jednog ovna, za jedno janje ili jednu kozu.

  • 12 Koji god da bude broj životinja koje će te vi žrtvovati, vi će te tako učiniti za svaku, koliki god da bude njihov broj.

  • 13 Tako će svaki domorodac ponuditi svoje žrtve, kad predstavlja GOSPODU jela u utažujući miris, on će činiti kao vi što činite.

  • 14 Kad jedan useljenik bude stanovao kod vas, ili bude među vama otprije više pokoljenja, ako on ponudi GOSPODU jela u utažujući miris, on će učiniti kao što i vi činite.

  • 15 Kao jedna zajednica, vi će te imati samo jedan obred za vas i za useljenike koji stanuju kod vas; to će biti jedan nepromjenjiv obred pred GOSPODOM, za vas kao i za useljenika u svim dobima.

  • 16 Bit će samo jedan zakon, jedno jedinstveno pravilo za vas i za useljenika koji stanuje kod vas .«

Dar prvih kruhova

  • 17 GOSPOD reče Mojsiju:

  • 18 »Govori sinovima Izraelovim i reci im: Kad ste već jednom ušli u zemlju gdje ću vas ja dovesti,

  • 19 kad budete jeli domaći kruh, predujmit će te jedan namet za GOSPODA.

  • 20 Kao *prvine vaših peći, vi će te predujmiti jedan kolač kao danak; učinit će te taj predujam kao što se čini za žetvu.

  • 21 Od prvina vaših peći, vi ćete dati jedan danak GOSPODU; i tako u svim dobima. «

Žrtve za nenamjerni grijeh

  • 22 Kad, nepažnjom, budete zgriješili prema jednoj od zapovijedi koje je GOSPOD zapovjedio Mojsiju

  • 23 - sve one koje je GOSPOD vama propisao po posredništvu Mojsijevom - od dana kad ih je GOSPOD zadao i slijedom, iz pokoljenja u pokoljenje,

  • 24 i ako ta nenamjerna grješka bude počinjena u neznanju zajednice, cijela će zajednica ponuditi GOSPODU jednog bika u holokaust u utažujući miris, s milodarom i libacijom[85] obveznom prema običaju, kao i jednog jarca za žrtvu za grijeh.

  • 25 Svećenik će obaviti obred odrješenja za svu zajednicu sinova Izraelovih i oprost će im biti odobren, jer to je jedne nenamjerna grješka i oni su donijeli dar, jela[86] za GOSPODA, kao i njihovu žrtvu za nenamjernu grješku njihovu.

  • 26 Oprost će biti odobren svoj zajednici sinova Izraelovih kao i useljeniku koji stanuje kod njih; jer tu je sav narod upleten u tu nenamjernu grješku.

  • 27 Ako je to samo jedna osoba počinila nenamjeran grijeh, ona će ponuditi kao žrtvu za grijeh jednu kozu od godinu dana.

  • 28 Svećenik će obaviti pred GOSPODOM obred odrješenja nenamjerne grješke za tu osobu koja ju je učinila iz nepažnje; on će za nju obaviti obred odrješenja i oprost će joj biti odobren,

  • 29 bilo da je to jedan sin Izraelov, jedan urođenik ili jedan useljenik koji stanuje kod njih; vi će te imati jedan jedini zakon za onog koji počini jednu grješku iz nepažnje.

  • 30 Ali osoba koja postupa promišljeno, i urođenik ili useljenik, taj čini uvredu GOSPODU; ta će osoba biti odstranjena iz svog puka[87].

  • 31 Budući da je ona prezrela riječ GOSPODOVU i pogazila njegove zapovijedi, treba ta osoba biti odstranjena: njena joj grješka ostaje upisana.

Jedan slučaj prekršaja šabata

  • 32 Dok sinovi Izraelovi bijahu u pustinji, iznenadiše jednog čovjeka kako skuplja drva na dan *šabata.

  • 33 Onaj koji ga je bio iznenadio u skupljanju drva dovede ga pred Mojsija, Aarona i svu zajednicu.

  • 34 Staviše ga pod strogi nadzor jer se još ne bijaše odlučilo o kazni koju će mu odmjeriti.

  • 35 Tad GOSPOD reče Mojsiju: » Taj čovjek bit će usmrćen, sva će ga zajednica kamenovati izvan tabora. «

  • 36 Sva ga zajednica odvede izvan tabora; kamenovaše ga i on umrije. To je ono što GOSPOD bijaše zapovjedio Mojsiju.

Rojte na odjeći

  • 37 GOSPOD reče Mojsiju[88]:

  • 38 » Govori sinovima Izraelovim, reci im da sebi načine jednu rojtu na rubu odjeće svoje - tako i budućim pokoljenjima - i da stave jedan purpurni konac u rojtu koji obrubljuje odjeću.

  • 39 On će vam služiti za oblikovati rojtu; videći ga vi će te se prisjetiti svih zapovijedi GOSPODOVIH, ispunjavat će te ih i neće te se pustiti povući svojim srcem i očima koji vas vode u nevjernost.

  • 40 Tako će te vi misliti kako ispuniti sve moje zapovijedi i bit će te vi sveti za svog Boga.

  • 41 Ja sam GOSPOD vaš Bog koji vas je izveo iz Egipta da bi bio vaš Bog. Ja sam GOSPOD vaš Bog. «

Pobuna Koreja, Datana i Abirama

  • 16 1 Korej, sin Jicehara, sin Kehata, sin Levija, povuče Datana i Abirama, sinove Eliava i One[89], sin Peletov, potomak Rubenov.

  • 2 Oni se digoše protiv Mojsija s 250 sinova Izraelovih; bijahu to odgovorni zajednice, predstavnici sabore, ljudi od ugleda.

  • 3 Oni se udružiše protiv Mojsija i Aarona: » Sad je dosta! rekoše im oni. Svi članovi zajednice sveti su i GOSPOD je usred njih; kojim se pravom vi uzdižete iznad skupštine GOSPODOVE? «

  • 4 Mojsije, očekujući taj govor, baci se licem prema zemlji.

  • 5 Potom on reče Koreju i svoj bandi: » Sutra u jutro, GOSPOD će objaviti tko je njegov, tko je svet i tko je prihvaćen za pristupiti k njemu[90], a onaj koji bude izabran, on će njemu dopustiti pristupiti mu.

  • 6 Učinite ovako dakle: pribavite kadionice, vi, Korej i sva njegova banda,

  • 7 i sutra stavite u njih vatru; stavit će te tamjana odozgo u nazočnosti GOSPODA[91]. I čovjek kojeg će GOSPOD izabrati, jest onaj koji je svet. A sada dosta, sinovi Levijevi! «

  • 8 Mojsije još reče Koreju: » Slušajte dakle, sinovi Levijevi!

  • 9 - Je li premalo za vas što vas je Bog stavio pokraj sve zajednice Izraelove da vas prihvati za približiti mu se, za izvršavati radove boravišta GOSPODOVOG i za predstavljati svu zajednicu kad služite za sve?

  • 10 On vas je prihvatio za pristupiti mu, tebe i svu tvoju braću *levite. I vi još zahtijevate i svećenstvo! 11 To je ono zbog čega ti i sva tvoja banda udružujete se protiv GOSPODA! A Aaron što je da vi prosvjedujete protiv njega? «

  • 12 Mojsije dade pozvati Datana i Abirama, sinove Eliavljeve koji izjaviše: » Mi nećemu ulaziti u zemlju.

  • 13 Zar ti ne dostaje što si nas izveo iz zemlje gdje teku med[92] i mlijeko da bi nas usmrtio u pustinji? Još treba li ti da nam i zapovijedaš?

  • 14 Ne zaista, ti nas nisi doveo u zemlju gdje teku med i mlijeko! Ti nam nisi dao u baštinu ni polja ni vinograde! Držiš li ti ove ljude za slijepce[93]? Mi ne ulazimo! «

  • 15 Mojsija obuze strahovita srdžba. On reče GOSPODU: » Ne obaziri se na njihove darove[94]. Ja im nisam uzeo čak ni jedno jedino magare, ja nisam nikom od njih nažao ništa učinio.

Kažnjavanje Koreja, Datana i Abirama

  • 16 Mojsije reče Koreju: » Ti i sva tvoja banda budite sutra pred GOSPODOM, ti i Aaron.

  • 17 Uzmite svaki svoju kadionicu; stavite u nju *tamjana i svaki od vas predstavit će pred GOSPODOM svoju kadionicu, sve u svemu 250 kadionica; isto tako Aaron i ti, svaki svoju. «

  • 18 Uzimajući svaki svoju kadionicu, oni u nju staviše vatre, staviše tamjana odozgo i stadoše na ulaz u *šator susretanja s Mojsijem i Aaronom.

  • 19 Korej okupi oko sebe svu svoju bandu[95] na ulazu šatora susretanja. Tada se slava GOSPODOVA pojavi svoj zajednici

  • 20 i GOSPOD reče Mojsiju i Aaronu:

  • 21 Odvojite ljude ove bande; ja ću ih progutati napolju. «

  • 22 Oni se baciše licem prema zemlji i rekoše: » O Bože, Bože koji raspolažeš dahom svakog stvora, samo jedan čovjek zgriješi, a ti se okreneš protiv sve zajednice! «

  • 23 GOSPOD reče Mojsiju:

  • 24 » Reci zajednici da se udalji od rubova boravišta Korejeva, Datanova i Abiramova.

  • 25 Mojsije se diže za ići pronaći Datana i Abirama; *poglavari Izraelovi ga slijediše.

  • 26 On oslovi zajednicu: » Odstupite od šatora tih zlobnika, ne dodirujte ništa što njima pripada, da ne biste i vi također propali radi njihovih grijehova! «

  • 27 Oni se dakle odmaknuše od rubova boravišta Datana, Koreja i Abirama; Datan, Korej i Abiram bijahu izišli i stajali na ulazu svojih šatora sa svojim ženama, svojim sinovima i svojim unucima.

  • 28 Mojsije izjavi: » Po ovome vi će te priznati da je GOSPOD taj koji me poslao sve te činove izvršiti i da ja nisam radio iz svoje vlastite glave:

  • 29 ako ovi ljudi tamo pomru od smrti kojom umiru svi ljudi, ako oćute sudbinu sveg svijeta, nije GOSPOD taj koji me poslao.

  • 30 Ali, ako GOSPOD ostvari nešto izvanredno, ako zemlja, otvarajući se, njih proguta sa svim što im pripada, ako siđu živi u *boravište mrtvih, vi će te znati da su ovi ljudi prezreli GOSPODA.

  • 31 Kako on bijaše završio govoriti sve te riječi, zemlja se rascijepi pod njihovim nogama.

  • 32 Otvarajući svoje ždrijelo, ona ih proguta s njihovim obiteljima - kao i sve Korejeve ljude i njihova dobra.

  • 33 Sa svim što im pripadaše, oni živi siđoše u boravište mrtvih, a zemlja ih prekri. Tako oni nestadoše iz krila skupštine.

  • 34 Svi ljudi Izraelovi, uokolo njih, pobjegoše na njihove krike, govoreći: » Bježimo! Ili će i nas zemlja progutati!«

  • 35 Jedna vatra koju GOSPOD prsnu spali 250 ljudi koji nuđaše tamjan.

Kadionice Korejevih pristaša

  • 17 1 GOSPOD reče Mojsiju[96]:

  • 2 » Reci svećeniku Eleazaru, sinu Aaronovu, da odnese kadionice iz središta plamena, jer one su svete, i da daleko rasprši vatru.

  • 3 Od kadionica tih ljudi koji su platili svojim životom svoje grijehe, da se načine iskovane pločice za obložiti *oltar[97] jer one su ponuđene pred GOSPODOM i one su posvećene. One će služiti kao znakovi sinovima Izraelovim. «

  • 4 Svećenik Eleazar uze kadionice od bronce koje bijahu predstavljale one koji bijahu spaljeni i iskova ih za načiniti oblogu oltaru.

  • 5 To je jedan podsjetnik za sinove Izraelove da ne bi profani[98] - tj. čovjek koji ne pripada potomstvu Aaronovu - pristupio dimiti tamjan pred GOSPODOM: te, da ne bi doživio sudbinu Korejevu i njegove bande, sudbinu koju mu GOSPOD bijaše prorekao po posredništvu Mojsijevom.

Puk prosvjeduje protiv Mojsija i Aarona

  • 6 Sutradan, sva zajednica sinova Izraelovih prosvjedova protiv Mojsija i Aarona: » Vi ste usmrtili puk GOSPODOV! «

  • 7 No, dok se sva zajednica okrenula protiv njih, Mojsije i Aaron se okrenuše prema *šatoru susretanja. Kad evo kako ga oblak prekri: slava se GOSPODOVA pojavi.

  • 8 Mojsije i Aaron se nađoše pred šatorom susretanja.

  • 9 GOSPOD govoraše Mojsiju:

  • 10 » Povucite se iz sredine ove zajednice, uništit ću ih za jedan čas! « Oni se baciše licem prema zemlji,

  • 11 a Mojsije reče Aaronu: » Uzmi svoju kadionicu, stavi u nju vatre s *oltara, stavi na nju *tamjana i idi brzo prema zajednici; obavi za nju obred odrješenja jer GOSPOD je zapao u strašnu ljutnju: nevolja je već počela. «

  • 12 Aaron uze kadionicu kako mu Mojsije bijaše rekao, on potrča u sredinu sabore i, u stvari, nevolja već bijaše počela u krilu naroda. On stavi tamjana i obavi obred odrješenja za narod.

  • 13 On stade između živih i mrtvih i pomor prestade.

  • 14 Žrtava pomora bi 14.700 na broju, ne računajući one koji bijahu mrtvi od slučaja Korejeva.

  • 15 Aaron se vrati k Mojsiju, na ulaz u šator susretanja; pomor bijaše prestao.

Aaronov štap

  • 16 GOSPOD reče Mojsiju i[99]:

  • 17 » Govori sinovima Izraelovim i reci im da izruče po jedan štap po plemenu, tj. dvanaest štapova, predanih po svim njihovim plemenskim poglavarima.

  • 18 Na štap Levijev, ti ćeš upisati ime Aaronovo, jer bit će samo jedan štap po plemenu.

  • 19 Ti ćeš odložiti štapove u šator susretanja - pred *ispravu - ondje gdje ja vas susrećem.

  • 20 Čovjek čiji štap proklija, to je onaj kojeg sam ja izabrao: tako ću odstraniti od sebe prosvjede koje sinovi Izraelovi propovijedaju protiv vas. «

  • 21 Mojsije reče sinovima Izraelovim i njihovi poglavari mu isporučiše svaki po jedan štap, jedan štap po poglavaru plemena, to jest dvanaest štapova; štap Aaronov bijaše u sredini drugih.

  • 22 Mojsije stavi štapove pred GOSPODA u šator isprave.

  • 23 Sutradan, Mojsije uđe u šator isprave i vidje da štap Aaronov, iz kuće Levijeve bijaše propupao: bijaše iznikao jedan izdanak, rascvjetao jedan cvijet i sazrijevali bademi.

  • 24 Mojsije iznese sve štapove ispred GOSPODA da ih pokaže svim sinovima Izraelovim; oni ih vidješe i svaki od njih uze svoj štap.

  • 25 GOSPOD reče Mojsiju: » Vrati Aaronov štap pred ispravu i čuvaj ga kao znak za nepokorne. Ti ćeš udaljiti tako od mene njihove prosvjede i oni neće biti usmrćeni. «

  • 26 Mojsije učini tako; on učini ono što mu GOSPOD bijaše zapovjedio.

  • 27 Sinovi Izraelovi rekoše Mojsiju: » Gledaj! Mi izdišemo, mi propadamo, mi svi propadamo!

  • 28 Tko god se približi - koji god se približi *boravištu GOSPODOVOM - usmrćen je; hoćemo li dakle izdahnuti svi do posljednjeg? «

Svećenici i leviti

  • 18 1 GOSPOD reče Aaronu: » Ti si taj, tvoji sinovi i tvoja obitelj[100] koji će te odgovarati za grješke počinjene glede *svetišta, i to ste ti i tvoji sinovi koji će odgovarati za grješke učinjene u vršenju svećenstva vašeg.

  • 2 Ti ćeš također puštati da se tobom približe svetištu tvoja braća iz plemena Levi, plemena tvojeg oca; oni će biti pomoćnici tvoji, oni će ti pomagati, ali ti i tvoji sinovi ste oni koji će biti pred *šatorom isprave.

  • 3 Oni će biti u tvojoj službi i u službi cijelog šatora, a da se ipak ne primiču priborima svetišta, ni *oltaru da se nitko ne izloži smrti, ni oni ni vi.

  • 4 Oni će biti tvoji pomoćnici, oni će obavljati službu šatora susretanja; ni jedan profani[101] neće vam se pridružiti.

  • 5 Vi ste ti koji će obavljati službu svetišta i onu oltara; tako sinovi Izraelovi neće više biti izloženi bješnjenju srdžbe i[102].

  • 6 Ti to vidiš ja sam uzimam između sinova Izraelovih vašu braću *levite, dajem ih vama na dar: oni su dani i[103] GOSPODU za osiguravati službu šatora susretanja.

  • 7 Ti i tvoji sinovi, vi će te obavljati službu svećenstva za sve što se tiče oltara i što je iza zavjese[104]; vi će te obavljati službu. Ja vama dajem svećenstvo, to je služba koju vama doznačujem. Profani koji bi se približio bit će usmrćen.

Svećenički prihodi

  • 8 GOSPOD reče Aaronu: » Ti vidiš to, ja ti povjeravam, ja službu nameta koji su meni namijenjeni, svega što mi je posvećeno od sinova Izraelovih. Ja ti to odobravam u privilegiji kao i tvojim sinovima, kao jedan nepromjenjivi zakon.

  • 9 Evo što ti pripada od presvetih milodara i[105] koji nisu spaljeni: svi darovi, tj. sve ponude od brašna, sve žrtve za grijeh i sve žrtve odštete kojim se meni odužuju; ti presveti milodari vama pripadaju, tebi i tvojim sinovima.

  • 10 Vi će te ih jesti na presvetom mjestu i[106]. Svi će ih muškarci moći jesti. Ti ćeš ih držati za svete.

  • 11 I ovo ti još pripada: predujmovi načinjeni od svih darova sinova Izraelovih, od svega što oni ponude; ja ti ih dajem kao i tvojim sinovima i tvojim kćerima, po jednom nepromjenjivom zakonu. Svi oni koji, u tvojoj kući, budu u stanju * čistoće jest će ih.

  • 12 Najbolje od svježeg ulja, najbolje od novog vina i žita, *prvine koje se daju GOSPODU, ja ih dajem tebi.

  • 13 Tvoje su također prvine koje se donose GOSPODU od svih plodova njihove zemlje. Svi oni koji u tvojoj kući budu u stanju čistoće moći će ih jesti.

  • 14 Tvoje je još sve ono što je namijenjeno zabrani[107].

  • 15 Najzad, tvoji su svi prvorođeni koji se donose GOSPODU, prvorođeni od svih stvorenja, od ljudi i od životinja. Ti ćeš ipak dati da se otkupljuju prvorođeni čovjekovi i prvorođeni od nečistih životinja.

  • 16 Ti ćeš ipak u dobi od jednog mjeseca dati otkupljivati one koji trebaju biti otkupljeni, po cijeni koju ćeš ti naznačiti, to jest pet sikala srebra - u siklima iz *svetišta, od dvadeset gera[108] sikl.

  • 17 Ali nećeš ti davati otkupljivati prvorođene od krave ni ono od ovce, ni ono od koze: oni su sveti. Ti ćeš prosuti njihovu krv na *oltaru i stavit ćeš dimiti njihovo masno kao jela[109] u miris utažujući za GOSPODA.

  • 18 Meso će pripasti tebi po istom kao što ti pripadaju prsa ponuđena u ponudi i desno bedro.

  • 19 Ja vama dajem, na temelju jednog vječnog zakona, tebi, tvojim sinovima i tvojim kćerima, sve namete predujmljene za GOSPODA po sinovima Izraelovim i od svetih stvari. To je - za tebe i tvoje potomstvo - jedan savez posvećen solju[110] i nepromjenjiv u očima GOSPODOVIM. «

  • 20 GOSPOD reče Aaronu: » Ti nećeš imati baštine u zemlji njihovoj i ti nećeš imati udjela u njihovoj sredini. Ja sam taj koji će biti tvoj dio i tvoja baština u sredini sinova Izraelovih .

Levitski prihodi

  • 21 » A evo za sinove Levijeve: Ja im u dio dajem svaki dîm koji će biti primljen u Izraelu u zamjenu za njihove službe koje obavljaju, službe *šatora susretanja.

  • 22 Tako se sinovi Izraelovi neće više približavati šatoru susretanja uz opasnost da se opterete jednim grijehom koji bi prouzrokovao njihovu smrt.

  • 23 *Leviti su oni koji će obavljati službu šatora susretanja; oni će odgovarati za svoje grješke - to će za vaše potomstvo biti jedan nepromjenjivi zakon. Oni neće primati baštinu[111] u sredini sinova Izraelovih,

  • 24 ali ja dajem u dio levitima dîmove koje će sinovi Izraelovi predujmljivati u danku za GOSPODA. Zbog toga sam ja njima rekao da neće primati baštine među sinovima Izraelovim. «

  • 25 GOSPOD reče Mojsiju:

  • 26 » Reći ćeš levitima: Kad budete primali od strane sinova Izraelovih dîmove koje vam ja dajem kao baštinu, vi će te naplatiti preko toga, u namet za GOSPODA, jedan dîm na dîmove.

  • 27 To će za vas biti stvar nameta isto kao, za druge, žito prikupljeno na gumnu[112] i iscurilo iz prese.

  • 28 Tako će te vi platiti vi također, namet GOSPODU na sve dîmove koje će te primiti od strane sinova Izraelovih. Preko toga, vi će te davati svećeniku Aaronu namet GOSPODOV.

  • 29 Na sve što će vam biti dano, vi će te plaćati bezuvjetno namet GOSPODOV; na najbolje od svih tih stvari, vi će te davati sveti dar[113].

  • 30 - Ti ćeš im još reći: Kad budete davali najbolje od svega toga, to će vrijedjeti jednako za vas, levite, u proizvodima gumna i prese.

  • 31 Vi će te ih jesti s vašim obiteljima na bilo kojem mjestu, jer to je vaša plaća u zamjenu za vaše službe šatora susretanja.

  • 32 U svemu tome, vi se neće te opteretiti jednim grijehom u mjeri vašeg plaćanja najboljeg od tih stvari; neće te oskrnaviti svete milodare sinova Izraelovih da ne biste bili usmrćeni. «

Posmrtni ostaci riđe krave

  • 19 1 GOSPOD reče Mojsiju i Aaronu:

  • 2 » Evo uputa o zakonu koji je GOSPOD propisao: Reci sinovima Izraelovim da ti dovedu jednu riđu kravu, bez mane i nedostatka, jednu životinju koja nije nosila *jarma.

  • 3 Predat će te ju svećeniku Eleazaru; isvest će te izvan tabora i zaklati u njegovoj nazočnosti.

  • 4 Svećenik Eleazar uzet će svojim desnim prstom krvi krave i sedam puta načiniti škropljenje u smjeru pročelja *šatora susretanja.

  • 5 Potom će se krava spaliti pred njegovim očima; spalit će se koža, meso i krv, kao i nečist.

  • 6 Svećenik će uzeti cedrovog drveta, miloduh i blještavi grimiz[114] i bacit će ih usred žeravica gdje se spaljuje krava.

  • 7 Potom, svećenik će oprati svoju odjeću i okupati svoje tijelo u vodi; poslije čega, on će se vratiti u tabor, ali će ostati u stanju nečistoće sve do večeri.

  • 8 Onaj koji bude spaljivao kravu oprat će također svoju odjeću u vodi i ostat će u stanju nečistoće sve do večeri.

  • 9 A jedan čovjek u stanju *čistoće pokupit će posmrtne ostatke krave i odložiti ih izvan tabora na jedno čisto mjesto. Oni će služiti zajednici sinova Izraelovih kao zaliha za očisnu vodu[115]. To je jedna *žrtva za grijeh.

  • 10 Onaj koji bude skupljao posmrtne ostatke krave oprat će također svoju odjeću i ostat će u stanju nečistoće sve do večeri. To će biti jedan nepromjenjivi zakon za sinove Izraelove kao i za useljenike koji stanuju kod njih.

Zakon o očišćenju

  • 11 » Onaj koji dodirne mrtvaca - bilo koji posmrtni ostatak - *nečist je za sedam dana.

  • 12 On će obaviti svoje očišćenje tom vodom[116] trećeg dana, i sedmog dana bit će on čist. Ali, ako on ne obavi svoje očišćenje trećeg dana, neće on biti čist sedmog dana.

  • 13 Tko bude dodirnuo jednog mrtvaca - ostatak ljudskog bića koje je upravo umrlo - i ne bude obavio svoje očišćenje uprljao bi *boravište GOSPODOVO; ta će osoba biti odstranjena iz Izraela[117]. Budući da ona nije bila poškropljena očisnom vodom, ona je nečista: ona zadržava svoje stanje nečistoće.

  • 14 Evo zakona: kad jedan čovjek umre u jednom šatoru, tko god uđe u šator i tko god se nađe u šatoru nečist je na sedam dana.

  • 15 I svaka otvorena posuda - lišena uzice za zatvaranje[118] - nečista je.

  • 16 Koji god, u polju, spotakne se o čovjeka ubijenog mačem ili o jednog mrtvaca ili o ljudske kosti ili o jedan grob, nečist je sedam dana.

  • 17 Za tog nečistog čovjeka, uzet će se pepeo od žeravice *žrtve za grijeh i stavit će se u jednu vazu dodajući žive vode[119].

  • 18 Jedan čovjek u stanju čistoće uzet će jednu granu miloduha [120] koju će zamočiti u tu vodu i izvršiti škropljenje šatora i svih posuda, kao i osoba koje se tu nađu ili čovjeka koji bude dodirnuo kosti, ubijenog, mrtvaca ili grob.

  • 19 Čist čovjek obavit će škropljenje nečistog čovjeka trećeg i sedmog dana; sedmog dana on će biti očišćen od svojeg grijeha. Drugi će tada oprati svoju odjeću, okupati se u vodi i, navečer, bit će čist.

  • 20 Ali čovjek koji se onečistio i nije obavio svoje očišćenje, jedan takav čovjek bit će odstranjen iz sredine sabore, jer je zaprljao *svetište GOSPODOVO; on nije bio poškropljen očisnom vodom, on je nečist.

  • 21 To će za njih biti jedan nepromjenjivi zakon. Glede onoga koji je obavio škropljenje očisnom vodom, on će oprati svoju odjeću. I taj koji bude dodirivao očisnu vodu bit će nečist sve do večeri.

  • 22 Sve što dodirne nečist čovjek bit će nečisto i osoba koja to dodirne bit će nečista sve do večeri. «

Vode Meribe

  • 20 1 Sva zajednica sinova Izraelovih stiže u pustinju Sina prvog mjeseca i puk se smjesti u Kadešu[121]. Ondje umrije Mirijam i bi tu bi pokopana.

  • 2 Nije bilo vode za zajednicu, koja se pobuni protiv Mojsija i Aarona.

  • 3 Puk je tražio svađu s Mojsijem; govorili su: »Ah! da smo samo bili izdahnuli kad su i naša braća izdahnula pred GOSPODOM!

  • 4 Zašto li ste samo doveli skupštinu GOSPODOVU u ovu pustinju? Da bismo ovdje pomrli, mi i naša stada!

  • 5 Zašto ste nas doveli iz Egipta i doveli nas u ovo tužno mjesto? Ovo nije jedno mjesto za zasijavanje ni za smokvik, vinograd ili narove; nema čak ni vode za piće. «

  • 6 Mojsije i Aaron, ostavljajući saboru, dođoše na ulaz u *šator susretanja; baciše se oni licem prema zemlji, a slava im se GOSPODOVA prikaza.

  • 7 GOSPOD reče Mojsiju:

  • 8 » Uzmi svoj štap i, s tvojim bratom Aaronom, skupi zajednicu. pred njima, vi će te govoriti stijeni i ona će dati vodu svoju. Ti ćeš im učiniti da šikne voda za njih iz stijene i dat ćeš zajednici i njenim stadima da piju. «

  • 9 Kao što je bio primio zapovijed, Mojsije uze štap koji se nalazi pred GOSPODOM.

  • 10 Mojsije i Aaron okupiše zajednicu pred stijenom i rekoše im: »Slušajte dakle, buntovnici! Možemo li vam mi učiniti da iz ove stijene šikne voda? «

  • 11 Mojsije diže ruku; svojim štapom on udari stijenu dva puta. Voda šiknu u izobilju i zajednica imaše piti kao i njena stada.

  • 12 GOSPOD reče Mojsiju i Aaronu; » pošto, ne vjerujući u mene, vi niste izrazili moju *svetost pred sinovima Izraelovim, radi toga[122], vi neće te voditi ovu zajednicu u zemlju koju vam dajem. «

  • 13 Ono ondje su vode Meriba - Svađa - gdje su sinovi Izraelovi tražili svađu s GOSPODOM; on tu ispolji svoju svetost.

Kralj Edoma odbija pustiti proći Izrael

  • 14 Iz Kadeša Mojsije posla glasonoše kralju Edoma da mu kažu: » Ovako govori tvoj brat Izrael : Ti znaš sve teškoće koje smo mi susreli.

  • 15 Naši su očevi sišli iz Egipta gdje smo mi boravili dugo vremena, ali Egipćani su nas zlostavljali, nas i naše očeve.

  • 16 Mi smo zavapili prema GOSPODU i on je čuo naše jauke: on je poslao jednog *anđela da nas izvede iz Egipta. Evo nas sada u Kadešu, gradu smještenom na granici tvoje teritorije.

  • 17 Pusti nas dakle proći tvojom zemljom! Mi ne ćemo proći ni u polja ni u vinograde; ne ćemo piti ni vode iz bunara; ići ćemo kraljevskim putem ne zastranjujući ni lijevo ni desno sve dok ne budemo prešli tvoju teritoriju. «

  • 18 Ali, Edom njemu odgovori: » Ti nećeš proći kod mene, inače ću ja izići naoružan tebi u susret;«

  • 19 Sinovi Izraelovi njemu rekoše: » Mi ćemo ići cestom, i ako budemo pili tvoju vodu, ja i moja stada, ja ću ti platiti cijenu za to. Ja molim samo jednu stvar: proći pješice. «

  • 20 Ali, Edom odgovori: » Ne ti nećeš proći! « I on mu iziđe u susret s jednom masom ljudi i velikim vojnim postrojbama.

  • 21 Tako Edom odbi pustiti proći Izraela svojim teritorijem i Izrael se udalji od njega.

Smrt Aaronova

  • 22 Oni pođoše iz Kadeša, i sva zajednica sinova Izraelovih stiže u Hor-Planinu[123].

  • 23 U Hor-Planini, na granici Edoma, GOSPOD reče Mojsiju i Aaronu:

  • 24 » Aaron će biti uzet za pridružiti se svojim roditeljima[124], jer on ne treba ući u zemlju koju ja dajem sinovima Izraelovim, jer ste vi bili pobunjenici mojem glasu, zbog voda Meriba.

  • 25 Odvedi dakle Aarona i njegovog sina Eleazara i uspni ih na Hora-Planinu.

  • 26 Uzet ćeš Aaronovu odjeću i njome ćeš odjenuti njegovog sina Eleazara[125];

  • 27 i Aaron umrije ondje, na vrhu planine.

  • 28 Potom Mojsije i Eleazar ponovo siđoše s planine.

  • 29 Sva zajednica vidje da Aaron bijaše izdahnuo i sva kuća Izraelova ga oplakivaše tijekom 30 dana.

Pobjeda Izraelita nad Kanaancima

  • 21 1 Kanaanci - kralj Arada[126] stanovaše u Negevu - doznadoše da Izrael stiže putem iz Atarima; oni potukoše i zarobiše Izrael.

  • 2 Tad Izrael dade ovaj zavjet GOSPODU: » Ako ti dadneš taj puk meni u ruke, ja ću zavjetovati njegove gradove zabrani [127]. «

  • 3 GOSPOD posluša glas Izraelov i izruči mu Kanaance. Izrael ih zavjetova zabrani, njih i njihove gradove. Dadoše tom mjestu ime Horma[128].

Plamene zmije

  • 4 Oni pođoše iz Hor-Planine cestom od *Mora trstika, zaobilazeći Edom ovu zemlju, ali puk izgubi hrabrost na putu.

  • 5 Puk se upusti u osuđivanje Boga i Mojsija: » Zašto ste nas izveli iz Egipta? Zašto nismo umrli u pustinji! Jer ovdje nema ni kruha ni vode i zgadio nam se ovaj kruh bijede[129]! «

  • 6 Tad GOSPOD posla protiv tog puka vatrene zmije[130] koje ga izgrizoše, i pomrije jedan veliki broj ljudi Izraelovih.

  • 7 Puk dođe pronaći Mojsija govoreći: » Mi smo zgriješili kudeći GOSPODA i tebe; zauzmi se kod GOSPODA da udalji od nas te zmije! « Mojsije se zauze za puk,

  • 8 a GOSPOD mu reče: » Načini jednu mjedenu zmiju i pričvrsti ju na jednu motku: tko bude ugrizen, a pogledao u nju bit će mu spašen život. «

  • 9 Mojsije načini jednu mjedenu zmiju i pričvrsti ju na jedno koplje; kad bi zmija ugrizla jednog čovjeka, ovaj bi pogledao mjedenu zmiju i spasio svoj život.

Pobjeda nad kraljevima Sihona i Oga

  • 10 Sinovi Izraelovi pođoše i utaboriše se u Ovotu;

  • 11 potom odoše iz Ovota i utaboriše se kod Ijije-Avarima, u pustinji nasuprot Moabu s istočne strane.

12 Pošavši odatle, oni se utaboriše na obali potoka kod Zereda.

  • 13 Pošavši odatle, on i taborovahu s druge strane Arnona koji prođe pustinjom silazeći iz teritorije*Amorita; Arnon, u stvari, označi granicu Moaba, između Moaba i Amorita.

  • 14 Zato se u knjizi GOSPODOVIH Ratova[131] kaže:

  • :» Waheb u Sufai i njegovi po-

  • :toci ;

  • :Arnon 15 i njegova grla

  • :Koji siđoše prema gradu

  • :Aru

  • :I prođoše uz granicu

  • :Moaba. «

  • 16 Odatle oni stigoše u Ber - Bunar. To je onaj Ber gdje GOSPOD bijaše rekao Mojsiju: » Prikupi narod i ja ću im dati vode[132]. «

  • 17 Tad Izrael bijaše iznenađen ovom pjesmom[133]:

  • :» Uzdigni se, studenče! Kličite mu!

  • 18 Bunar iskopan od poglavara,

  • :izbušen od plemića puka,

  • :njihovim skiptrima, njihovim štapovima «

  • :… iz Pustinje, oni odoše u Matanau;

  • 19 iz Matanae u Nahaliel, iz Nahaliela u Bamot,

  • 20 a iz Bamota u dolinu koja se otvara prema planini Moaba; vrh Pisge nadvisuje pustinju[134].

  • 21 Izrael posla glasonoše Sihonu, kralju Amorita:

  • 22 » Pusti me proći tvojom zemljom; mi se udaljavati ne ćemo ni u polja ni u vinograde i ne ćemo piti ni vode iz bunara; ići ćemo kraljevskim putem dok ne budemo prešli tvoju teritoriju. «

  • 23 Ali, Sihon ne dozvoli Izraelu proći njegovom teritorijom; on prikupi sav svoj puk i iziđe u susret Izraelu u pustinju. On dođe u Jahas gdje zarati s Izraelom.

  • 24 Izrael ga udari oštricom mača i dočepa se njegove teritorije, od Arnona sve do Jaboka i sve do granice Amona čija granica bijaše utvrđena.

  • 25 Izrael uze sve gradove; on se smjesti u svim gradovima Amorita pokrajine, u Hešbon i svu njegovu okolicu.

  • 26 Jer Hešbon bijaše grad Sihonov, kralja Amorita koji zarati s prethodnim kraljem Moaba i uze mu svu zemlju sve do Arnona.

  • 27 Zato pjesnici kažu[135]:

  • :» Dođite u Hešbon! Kad bude

  • :preuređen

  • :i obnovljen, grad Sihonov!

  • 28 Iz Hešbona je izišla jedna vatra,

  • :iz grada Sihonova, jedan

  • :plamen koji je prožderao Ar u

  • :Moabu,

  • :gospodare visina Arnona.

  • 29 Nesreća na tebe, Moabe!

  • :Ti si izgubio, narode Kemo-

  • :šev[136]!

  • :Od njegovih sinova načinjeni su

  • :bjegunce

  • :i od kćeri zarobljenice

  • :kralja Amorita Sihona!

  • 30 Mi smo ih probili stri-

  • :jelama;

  • :od Hešbona sve do Divona sve

  • :je izgubljeno;

  • :mi smo razorili, sve do No-

  • :faha,

  • :sve što se pruža čak do Ma-

  • :daba[137]. «

  • 31 Izrael se smjesti u zemlji Amorita.

  • 32 Mojsije posla upoznati Jazer; oni se dočepaše njegove okolice i Mojsije protjera Amorite koji se tu nalaziše.

  • 33 Potom, uzimajući jedan novi pravac, oni se uspeše cestom iz Bašana[138]; Og kralj Bašana, iziđe njima u susret, on i sav njegov puk, za zapodjenuti bitku s njima u Edreji.

  • 34 GOSPOD reče Mojsiju: » Ne boj se! Ja ću predati tebi u ruke njega, sav njegov puk i njegovu zemlju; postupit ćeš s njima kao što si postupio sa Sihonom, kraljem Amorita koji su vladali u Hešbonu[139]. «

  • 35 Oni ga potukoše, njega i sinove njegove i sav puk njegov, tako da ne ostade ni jedan živ od njih; i oni se domogoše zemlje njegove.

  • Povijest Balama: Poziv kralja Balaka

    • 22 1 Sinovi Izraleovi ponovo pođoše; oni se utaboriše u ravnicama Moaba, s one strane Jordana, u visini Jerihona.

    • 2 Balak[140], sin Siporov, vidje sve što Izrael bijaše učinio *Amoritima.

    • 3 Moab bi veoma zabrinut gledajući taj tako brojan puk; Moab obuze panika zbog sinova Izraelovih

    • 4 i on reče *poglavarima Madijana: » Ovo će mnoštvo sada sve popasti uokolo nas, kao što govedo popase travu po poljima. « Balak, sin Siporov, bijaše kralj Madijana u to vrijeme.

    • 5 On posla glasonoše Balamu, sinu Beorovom, u Petor na rijeci, zemlju njegovog podrijetla [141], da mu odnesu ovaj poziv: » Mi ovdje imamo jedan puk izišao iz Egipta koji je prekrio svu površinu zemlje: evo ga smještenog preko puta mene!

    • 6 Dođi dakle, molim te i prokuni mi taj puk, jer je moćniji od mene; možda ću ja uspjeti tada potući ga i istjerati iz zemlje. Jer ja znam, onaj koga ti blagosloviš, blagoslovljen je, a onaj kojeg ti prokuneš proklet je. «

    • 7 Poglavari Moaba i poglavari Madijana odoše dakle odnoseći sa sobom čime će platiti vrača. Stigavši kod Balama, donesoše mu riječi Balakove.

    • 8 Balam im reče: » Provedite ovdje noć; ja ću vam dati odgovor slijedeći ono što će mi reći GOSPOD. « Dostojanstvenici Moaba boraviše dakle kod Balama.

    • 9 Bog dođe Balamu i reče mu: » Tko su ovi ljudi koji se nalaze kod tebe? «

    • 10 Balam reče Bogu: » Balak, sin Siporov, kralj Moaba, mi poslao reći:

    • 11 Evo, narod izišao iz Egipta prekriva površinu zemlje. Dođi dakle prokleti ih; možda ću ja uspjeti potući ga i protjerati. «

    • 12 Bog reče Balamu: » Ti nećeš ići s njima i nećeš prokleti taj puk, jer on je blagoslovljen. «

    • 13 Sutradan u jutro, Balam se diže i reče dostojanstvenicima Balakovim: » Vratite se u svoju zemlju, jer me GOSPOD odbija pustiti otići s vama. «

    • 14 Dostojanstvenici Moabovi se digoše i odoše Balaku; oni mu rekoše: » Balam nije htio doći s nama. «

    • 15 Ali, Balak otposla druge dostojanstvenike, ovog puta brojnije i važnije no one prve.

    • 16 Došavši kod Balama oni mu rekoše: » Ovako govori Balak, sin Siporov: Milost, ne odbijte doći k meni!

    • 17 Jer ja ću te obasuti čašću[142] i učinit ću sve što mi budeš rekao. Dođi dakle i prokuni ovaj narod.

    • 18 Balam odgovori slugama Balakovim: » Da mi Balak da sve srebro i sve zlato koje može sadržavati njegova kuća, ja ne bih mogao nešto učiniti, malo ili veliko, koje bi bilo protivno zapovjedi GOSPODA, mojeg Boga.

    • 19 Ostanite dakle ovdje, vi također, ove noći, čekajući da ja saznam ono što mi GOSPOD još ima za reći. «

    • 20 Bog dođe kod Balama tijekom noći i reče mu: » Ako su ti ljudi došli samo zato da te pozovu, idi, pođi s njima. Ali, ti ćeš činiti samo ono što ti ja budem rekao. «

    Balamova magarica

    • 21 Sutradan u jutro, Balam se diže, osedla svoju magaricu i pođe s dostojanstvenicima Moabovim.

    • 22 Ali, Bog se rasrdi gledajući ga otići, i *anđeo GOSPODOV se postavi na putu da im prepriječi cestu dok putovaše, zajahavši svoju magaricu, praćen od dvojice svojih slugu.

    • 23 Magarica vidje anđela GOSPODOVOG postavljenog na putu, s golim mačem u rukama; napuštajući put, ona ode prema poljima. Balam udaraše magaricu da ju vrati na put.

    • 24 Anđeo GOSPODOV se tada postavi na jedan iskopani put u vinogradu koji je prolazio između dva podgratka.

    • 25 Magarica vidje anđela GOSPODOVOG: ona se pribi uza zid, a on ju poče ponovo tući.

    • 26 Anđeo GOSPODOV ih preteče još jedanput da bi se smjestio na jedan uski prolaz gdje nije bilo mjesta za skrenuti ni lijevo ni desno.

    • 27 Magarica vidje anđela GOSPODOVOG; ona se sruši pod Balamom koji se naljuti i poče ju tući štapom.

    • 28 GOSPOD stade govoriti magarici i ona reče Balamu: »Što sam ti ja učinila da me tučeš po treći put? «

    • 29 - To je, reče joj Balam, zato što se ti poigravaš sa mnom! Da sam imao mač u ruci bio bih te na mjestu ubio! «

    • 30 Magarica reče Balamu: » Nisam li ja tvoja magarica, ona koju ti oduvijek jašeš? Da li je moj običaj tako postupati s tobom? « - » Ne « reče on.

    • 31 GOSPOD otvori oči[143] Balamu, koji vidje anđela GOSPODOVOG postavljenog na putu, s golim mačem u rukama; on se pokori i pokloni se licem do zemlje.

    • 32 Tada mu anđeo GOSPODOV reče: » Zašto si tri puta tukao magaricu? Vidiš, ja sam taj koji je došao prepriječiti ti cestu, za mene to je jedno putovanje poduzeto s lakoumnošću.

    • 33 Magarica me je vidjela, ona, i tri puta mi se uklonila. Da se ona ne bijaše uklonila[144] preda mnom, ja bih te bio ubio na mjestu, dok bih njoj bio spasio život. «

    • 34 Balam reče anđelu GOSPODOVOM: » Ja sam zgriješio, jer nisam bio spoznao da si to ti koji se postavio ondje, preda mnom, na putu. Sada ako ti se ovo putovanje ne sviđa, ja ću se vratiti. «

    • 35 Ali, anđeo GOSPODOV njemu reče: » Idi s ovim ljudima, ali ti ćeš govoriti samo one riječi koje ti ja budem rekao. « Balam tada ode s dostojanstvenicima Balakovim.

    Susret Balama s Balakom

    • 36 Doznavši da Balam dolazi, Balak mu dođe u susret u Ir-Moab, na granicu svoje teritorije.

    • 37 Balak mu reče: » - Nisam li ja poslao dovoljno svijeta za pozvati te? Zašto nisi došao? Nisam li ja dakle sposoban postupati časno s tobom? «

    • 38 Balam odgovori Balaku: » Eh dobro, ja sam došao točno do tebe; sada, hoće li mi sada biti moguće reći što god da bude? Ja ću govoriti riječi koje će Bog staviti u moja usta. «

    • 39 Balam pođe s Balakom i oni dođoše u Kirijat-Husot.

    • 40 Balak ponudi jednu *žrtvu od krupne i od sitne stoke od kojih on posla dijelove Balamu i dostojanstvenicima koji su ga pratili.

    • 41 Sutradan ujutro, Balak odvede Balama i uvede ga u Bamot-Bal odakle se vidio jedan dio naroda[145].

    Publié dans Livres saints

    Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
    Commenter cet article