Ekumenska Biblija - Davidovi Psalmi Dio V. - Prijevod Tomislav Dretar

Publié le par Thomas Dretart



[193]da posrće.

24 A ti, Bože, ti ćeš njih svesti
u razjapljenu kosturnicu.
Ljudi krvoloci i varalice
neće živjeti ni polovicu svojih dana.
Ali ja, ja računam na tebe.
Psalam 56 (55)
1 Ravnatelju zbora. Al yônath élèm rehôqîm. Od Davida,
2 Milost, Bože ! Jer jedan me čovjek muči;
svaki dan on pobija, on me ugnjetava.
3 Uhode mi dodijavaju svaki dan,
ali gore, jedna velika bojna bije za mene.
4 U dan kad ja imam strah, ja se uzdam u tebe.
5 U Boga, čiju ja hvalim riječ,
na Boga računam, ja se ne bojim:
što bi učinilo za mene jedno tjelesno biće?
6 Svaki dan oni čine da trpim

[195],

oni misle samo kako meni naškoditi.
7 U zasjedi oni vrebaju
i osmatraju moje tragove
za napasti moj život.
8 Za to zlodjelo, izmaći će li oni ?
Bože, nek' tvoj gnjev pokolje te ljude!
9 Ti si računao moje korake skitničke;
u svoju mješinu skupljao moje suze.
Ni je li to upisano u tvoje račune

[196]?

10 Moji će neprijatelji uzmaknuti
u dan kad ja budem zazvao;
ja to znam, Bog je za mene.
11 Na Boga, čije ja hvalim riječi,
- na GOSPODA, čije ja hvalim riječi -
12 Na Boga ja računam, ja se ne bojim:
što bi za mene učinili ljudi?
13 Bože, ja sam dužan održati svoje zavjete;
ja ispunjavam za tebe žrtve hvalospjeva.
14 Jer ti si mene oslobodio smrti.
Nisi li ti zaštitio moje noge od pada,
da ja idem pred Bogom
u svjetlosti života?
Psalam 57 (56)
(8-12: provj. Ps 108.2-6)
1 Ravnatelju zbora. Al tashehéth. . Od Davida,
2 Milost, Bože! Imaj milosti za mene,
jer ja te uzeh za utočište;
ja se sklonih u sjenu tvojih krila,
toliko koliko traje nevolja.
3 Ja pozivam Boga, Svevišnjega,
Boga koji će sve učiniti za mene:
4 Da, s nebesa, on meni spas pošalje!
onaj koji me muči bogohulio je,
nek' Bog pošalje svoju vjernost i svoju istinitost!
5 Ja sam u sred lavova,
i ležim među bićima koja rigaju vatru

[198].

Ti ljudi imaju za zube koplja i strijele,
a za jezik jedan mač počeličeni.
6 Bože, uspravi se na nebesima;
nek' tvoja slava nadvisi svu zemlju!
7 Na mom prijelazu, oni su pripremili jednu mrežu:
ja sam ozlijedio glavu.
Preda mnom, oni su iskopali jednu klopku:
oni su pali u sred nje.
8 Srca smirenog, moj Bože,
srca smirenog,
ja ću zapjevati jednu himnu:
9 Probudi se, slavo moja;
probudite se, harfo i kitaro

[199],

ja hoću probuditi zoru.
10 Ja ću tebi zahvaljivati među pucima, Gospodine;
ja ću tebi pjevati među poganima.
11 Tvoja vjernost uzdiže se sve do nebesa
i tvoja istinitost sve do oblaka.
12 Bože, uspravi se na nebesima;
da tvoja slava nadvisi svu zumlju!
Psalam 58 (57)
1 Ravnatelju zbora. Al tasheheåth. Davidovo, miktâm

[200].

2 Istina je! Kad vi govorite, pravda je nijema

[201].

Sine ljudski, sudite li se po pravednosti?
3 Ne! Hotimice, vi počinjavate zločine:
na zemlji, vi širite nasilje

[202]svojim rukama.

4 Tek začeti, opaki su zabludjeli,
lažljivci bulazne od svog rođenja.
Oni imaju jedan otrov jednak otrovu gujinom;
oni su kao gluha zmija, koja sebi začepi uho,
6 koja se ne pokorava glasu čarobnjaka
i čarobniku najvještijem u čarolijama.
7 Bože! Polomi im zube u gubici;
GOSPODE, razori očnjake ovim lavovima.
8 Nek' iscure kao vode koje odlaze!
Nek' Bog nacilja svoje strijele, i evo njih pokošenih

[203]!

9 Nek' budu kao puž golać koji odlazi u slini!
Kao nedonošće pobačeno, nek' ne ugledaju sunca!
10 Prije no što vaši kotlovi ne osjete plamen s trnja,
jednako hitar kao gnjev

[204], on će njih pomesti.

11 Pravednik će se radovati videći osvetu;
on će oprati svoje noge u krvi opakih.
12 A ljudi će reći: ” Da, pravednik plodonosi;
da, ima jedan Bog koji sudi na zemlji.“
Psalam 59 (58)
1
2 Bože, oslobodi me mojih neprijatelja;
zaštiti me od mojih napadača.
3 Oslobodi me zlodjelaca
i spasi me od ljudi krvoločnih.
4 Jer evo ih u zasjedi protiv mene,
moćni mene napadaju,
a da ja nisam počinio grješku ili grijeh, GOSPODE!
5 Ja nisam kriv, a oni jure postaviti se u zasjedu.
Iziđi iz sna! Dođi meni u susret i vidi!
6 Ti, GOSPODE Bože, sve-mogući, Bože Izraelov,
probudi se da kazniš sve te neznabožce;
bez milosti za sve te nevjernike nesreće.
7 Na večer, oni se vraćaju,
režeći kao psi;
oni tumaraju po gradu.
8 Evo ih, gubice pune bala,
mačeva na labrdama:
Tko dakle čuje?“
9 A ti, GOSPODE, ti im se smiješ,
ti se sprdaš sa svim bezbožnicima.
10 Ja ću gledati prema tebi, snaga
Moja tvrđava, to je Bog.
11 Bog pouzdani dolazi ispred mene;
Bog mi daje prijezirno mjerkati one koji mene uhode.
12 Ne sasijeci ih, inače će moj narod zaboraviti.
Da tvoja snaga njih potresa i obara,
Gospodine, štitu naš!
13 čim oni progovore, oni imaju grijeh u ustima;
nek' budu uhvaćeni u svojoj oholosti,
za prokletstvi laž koje propovijedaju!
14 Dovrši s gnjevom;
dovrši, i nek' ne ostane ništa!
I nek' znaju da Bog,
jest vladar Jakovljev

[206],

sve do krajeva zemlje.
15 Navečer, kad se vraćaju,
režeći kao psi;
oni tumaraju po gradu.
16 Oni lutaju u potrazi za hranom;
nisu li njome natrpani,
oni provode noć stenjući

[207].

17 A ja opjevavam tvoju snagu,
u jutro, ja kličem tvoju vjernost,
jer ti si za mene bio tvrđava,
jedno utočište u dan moje zebnje.
18 Ja ću tebi pjevati, tebi moja snago.
Moja tvrđava, to je Bog,
Bog koji mi je vjeran!
Psalam 60 (59)
(7-14: provj. Ps 108.7-14
1 Ravnatelju zbora. Al-shoushân édouth. Od Davida,
2 Kad on potuče Aramejce iz Mezopotamije i one iz Sova.
3 Bože, ti si nas odbacio, upropastio;
ti si se ražestio: povrati nas!
4 Ti si potresao zemlju, ti si ju razjapio:
smanji njene raspukline, jer ona posrće!
5 Ti si svom narodu dao vidjeti mučnih časova,
ti si nam dao piti vino koje opija.
6 Onima koji se tebe boje, ti si dao znak
da bježe pred strijelcima.
7 Da bi tvoji miljenici bili oslobođeni,
spašavaj svojom desnicom i odgovori nam.
8 Bog je govorio u svetištu:
Ja kličem; ja dijelim Sišem
i premjerevam dolinu Sukot

[209].

9 Galaad je moj; Manasej je moj;
Efraim je kaciga na mojoj glavi;
Juda je moje žezlo;
10 Moab, plitica gdje se ja perem .
Na Edom, ja bacam svoju sandalu;
Filistino, propadni protiv mene kričući

[210]!

11 Tko će me odvesti u grad utvrđeni?
Tko će me odvesti sve do Edoma,
12 ako ne ti, Bog koji nas je odbacio,
Bog koji nije više izlazio s našim vojskama?
13 Dođi nam u pomoć protiv protivnika,
jer pomoć ljudska utvara je.
14 S Bogom smo mi izvršili podvige:
on je taj koji će zgaziti naše protivnike.
Psalam 61 (60)
1 Ravnatelju zbora, na žičanim glazbalima od Davida.
2 O Bože , slušaj moje vapaje,
budi pažljiv spram moje molitve.
3 S kraja zemlje,
ja šaljem poziv tebi
kad mi srce uzmanjka.
Na stijenu suviše izdignutu za mene
ti ćeš me odvesti.
4 Jer ti si za mene jedno utočište,
jedna tvrđa nasuprot neprijatelju.
5 Ja bih želio biti primljen pod tvoj šator na stoljeća,
i tu se zbrinuti, sakriti pod tvoja krila.
6 To si ti, Bože, koji je uslišao moje zavjete,
i dao njihovu baštinu onima koji se boje imena tvoga

[211].

7 Uz dane kraljeve, dodaj dana;
nek' njegovi dani budu stoljeća!
8 Nek' sjedi uvijek licem prema Bogu!
Zaduži vjernost i istinitost da njega sačuvaju.
9 Tada ću ja neprekidno opjevavati tvoje ime,
za ispuniti svaki dan svoje zavjete.
Psalam 62 (61)
1 Ravnatelju zbora, prema Jedutunu

[212], psalam od Davida.

2 Da, moja je duša spokojna pred Bogom;
moj spas dolazi od njega.
3 Da, on je moja stijena, moj spas,
moja tvrđava; ja sam gotovo neoboriv.
4 Hoćete li vi za dugo vrijeme nasrtati zajedno
protiv jednog čovjeka, za oboriti ga
kao jedan nagnuti zid
ili jednu ogradu klimavu?
5 Da, zbog njegovog mjesta,
oni snuju prognati ga;
oni uživaju u laži:
ustima ga blagosiljaju,
ali u dnu samih sebe, oni proklinju.
6 Da, budi spokojna blizu Boga, dušo moja;
jer moj duh dolazi od njega.
7 Da, on je moja stijena i moj spas,
moja tvrđava; ja sam neoboriv.
8 Moj spas i moja slava su sasvim blizu Bogu;
moja stijena tvrda, moje utočište su u Bogu.
9 Računajte na njega u svako vrijeme, vi, narod !
Otvorite pred njim svoje srce;
Bog je za nas jedno utočište.
10 Da, ljudi iz naroda su samo jedan dah,
ljudi glasoviti, jedna laž.
Kad se podignu na vagu

[213],

oni svi, teže manje no jedan dah.
11 Ne računajte na nasilje;
ne umarajte se u pljačkanjima.
Ako se vaše imanje uveća,
ne stavljajte u nj' srca svog.
12 Bog je rekao jednu stvar,
dvije stvari koje sam ja čuo,
ovo: da je snaga u Boga,
13 i ovo: da ti vraćaš svakom prema njegovim djelima.
Psalam 63 (62)
1 Psalam od Davida.Kad on bijaše u Judinoj pustinji.
2 Bože, ti si moj Bog! Od jutra ja te žudim

[214];

moja duša žeđa za tobom;
moje tijelo vene kraj tebe,
u jednoj sasušenoj zemlji, iscrpljenoj, bez vode.
3 Da, ja sam te promatrao u svetištu
gledajući tvoju snagu i tvoju slavu;
4 tvoja vjernost valjajući više no život,
moje su te usne slavile.
5 Da, ja ću tebe blagosiljati cijelim trajanjem mog života,
i tvojem imenu, ja ću podizati ruke

[215].

6 Kao mašću i uljem, ja ću se nasititi,
i radošću na usnama, moja usta pjevat će hvalospjeve.
7 Kad na svom krevetu ja mislim na tebe,
ja sprovodim sate moleći se tebi.
8 Jer ti si bio moja pomoć,
u sjeni tvojih krila ja sam kliktao od radosti.
9 Ja sam se privrgao k tebi svom svojom dušom,
i tvoja me desnica pridržava.
10 Nek' idu u propast oni koji mi hoće uzeti život!
Nek' uđu u dubinu zemlje!
11 Nek' prođu oštricu mača!
Nek' budu dio šakalima!
12 A kralj će se radovati Bogu;
tko se zakune njime

[216]moći će njime hvaliti se;

jer usta lažljivaca bit će zatvorena.
Psalam 64 (63)
1 Ravnatelju zbora. Psalam Davidov.
2 Bože! slušaj žalbu moju;
sačuvaj moj život od jednog užasnog neprijatelja;
3 sakrij me daleko od zločinačkih urota,
daleko od zlodjelnika koji se dogovaraju.
4 Oni su izoštrili svoj jezik kao mač;
oni su naciljali svojim strijelama, svojim otrovnim riječima,
5 za strijeljati u potaji na jednog poštenog čovjeka:
oni odapinju iznenadno, ne plašeći se ničega

[217].

6 Oni sebi kuju jednu riječ pakosnu;
oni računaju za prikriti zamke;
oni govore: ” Tko će to opaziti?“
7 Oni smišljaju zločine:
Mi smo dobro smislili našu stvar;
na dnu čovjeka, srce je nepronicivo!“
8 Ali Bog ih cilja;
iznenada, evo strijele:
to su njihovi vlastiti udarci,
9 njihov jezik se okrenuo protiv njih.
Videći ih, svatko klima glavom;
10 svaki je čovjek zahvaćen strahom,
on proglašava ono što je Bog učinio,
i iz tog čina, on izvlači pouku.
11 Nek se pravednik raduje GOSPODU,
nek' ga uzme za utočište,
i sva će prava srca hvaliti se njime.
Psalam 65 (64)
1 Ravnatelju zbora, psalam. Davidov, pjesma.
2 Bože koji si na Sionu,
hvalospjev ti odgovara

[218],

i za tebe ispunjavaju se zavjeti.
3 Sve do tebe koji slušaš molitvu,
svako tjelesno biće može dospjeti.
4 Grješke bijahu jače od mene,
ali ti brišeš naše grijehe.
5 Sretan uzvanik kojeg ti izabereš,
on će ostati u tvojim trijemovima.
Mi ćemo biti nasićeni dobrima iz tvoje kuće,
svetim stvarima iz tvog templa.
6 S pravdom, ti nama odgovaraš čudima,
Bože spasitelju naš,
sigurnosti zemlje cijele
sve do dalekih mora.
7 On učvrsti planine svojom snagom;
on se opasuje junaštvom.
8 On utišava buku mora,
huku njihovih valova
i gunđanje naroda.
9 Na kraju svijeta, čude se tvojim znakovima

[219],

ti činiš da kriče od radosti predjeli istoka i zapada.
10 Ti si posjetio zemlju, ti si ju napojio;
ti si ju ispunio bogatstvima.
Obala Božja obiluje vodom,
ti pripremaš žito ljudima.
Evo kako ti pripremaš zemlju:
11 Opijajući brazde,
gomilajući njihove grude,
ti ih natapaš pod pljuskovima,
ti blagosiljaš sve što klija.
12 Ti krunišeš svoja dobročinstva godišnja,
i na tvom prolasku plodnost buja.
13 Pašnjaci pustinjski bivaju zaliveni,
brijegovi uzimaju jedan pojas od radosti,
14 livade se urešavaju stadima;
ravnice se prekrivaju pšenicom:
sve klikće i pjeva.
Psalam 66 (65)
1
Plješćite Bogu, cijela zemlja;
2 opjevavajte slavu njegovog imena,
slavite ga hvalospjevom

[220].

3 Recite Bogu: ” Kako su tvoja djela strašna!
Pred tvojom velikom snagom, tvoji neprijatelji se čine ulizicama.
4 Sva se zemlja klanja pred tobom,
ona pjeva za tebe, ona pjeva tvoje ime.“
5 Dođite, vidjet ćete djela Boga,
koji užasava ljude svojim djelom:
6 On pretvori more u čvrsto tle,
on prijeđe rijeku suhih nogu;
ondje, mi njemu priredismo blagdan.
7 Svojim junaštvom on nadvisuje zauvijek,
njegove oči nadgledaju narode;
nek' se pobunjenici ne podignu više!
8 Pogani, blagoslovite našeg Boga;
dajte odjeknuti njegov hvalospjev.
9 Onaj koji nas oživje
nije ostavio naše stope posrtati.
10 Bože, ti si nas ispitao,
istanjio kao što se srebro istanjuje.
11 Ti si nas odveo u jednu zamku,
ti si preopteretio naša križa;
12 ti si dopustio da se s nama postupa kao s tovarnim životinjama

[221].

Mi smo ušli u vatru i u vodu,
ali ti si nas izveo na jednu svečanu gozbu.
13 Ja ulazim u tvoju kuću s holokaustima

[222];

prema tebi, ja ispunih zavjete
14 koji su otvorili moje usne
i koje su moja su usta izrekla u mojoj tjeskobi.
15 Ja ti nudim masne životinje u holokaust,
s vonjem ovnova;
Ja pripravljam bikove i jarčeve.
16 Dođite, vi svi koji se bojite Boga,
vi ćete me slušati pričati
ono što je učinio za mene.
17 Kad ga moja usta zazivaše
hvalospjev podsticaše moj jezik.
18 Da sam ja mislio zlo,
Gospodin me ne bi slušao.
19 Ali Bog je slušao,
on je bio pažljiv na moju molitvu.
20 Blagoslovljen budi Bog,
koji nije odstranio od sebe moju molitvu,
ni od mene svoju vjernost.
Psalam 67 (66)
1
2 Nek nam se Bog smiluje i nek' nas blagoslovi!
Nek svojim licem zablista među nama,
3 da, na zemlji, poznaje se tvoj put,
i među svim poganima

[223], tvoj spas.

4 Nek' ti puci zahvaljuju, Bože!
Nek' ti pogani zahvaljuju, svi zajedno!
5 Nek neznabožci ispjevavaju svoju radost ,
jer ti vladaš s pravdom nad poganima,
i na zemlji ti predvosiš narode.
6 Nek ti puci zahvaljuju, Bože!
Nek' ti pogani zahvaljuju, svi zajedno!
7 Zemlja je dala žetvu:
Bog, naš Bog, nas blagosilja.
8 Nek' nas Bog blagoslovi,
i nek' cijela zemlja
njega se boji.
Psalam 68(67)
1 Ravnatelju zbora, od Davida; pjesma , psalam.
2 Bog se diže, njegovi se neprijatelji raspršuju
i njegovi protivnici bježe pred njim.
3 Kao što se raspršuje dim, ti njih raspršuješ;
kao što se vosak topi u vatri,
nevjernici će propasti pred Bogom.
4 Ali pravednici se raduju,
oni kliču pred Bogom,
oni plešu od radosti:
5 Pjevajte za Boga, opjevavajte njegovo ime;
veličajte

[224]onoga koji jaše po stepama.

Njego ime jest: GOSPOD; oduševljavajte se pred njim.
6 Otac siročadi, sudac udovica,
takav je Bog u svom svetom boravištu.
7 Usamljenima, Bog pribavlja jedno ognjište:
on izvodi zarobljenike jednim sretnim izbavljenjem

[225],

ali pobunjenici nastanjuju bezvodna mjesta.
8 Bože, kad ti izlaziš na čelu svojeg naroda,
kad ti napreduješ u pustinjama,
9 zemlja zadrhta, nebesa su potekla,
pred Bogom - onim sa Sinaja -
pred Bogom, Bogom Izraelovim.
10 Bože, ti si rasipao jednu blagodetnu kišu;
tvoja baština bijaše iscrpljena, ti si ju preporodio.
11 Tvoje područje gdje su se oni smjestili,
to si ti, Bože, koji ih je smjestio
u tvojoj dobroti za sirote

[226].

12 Gospodin izdaje jednu zapovjed,
a njegovi glasnici su jedna velika vojska.
13 Kraljevi i vojske zbrisaše, utekoše,
a ti razdijeljuješ kao plijen urese

[227]kuća.

14 Ostali biste li vi ležeći u taboru?
krila golubicina su opločena srebrom,
i njegovo perje bijelim zlatom.
15 Kad u ovom mjestu Samodržac rasprši kraljeve,
zasnježi po Mrak-Planini

[228].

16 Planino božanska, planino Bašana

[229],

planino grbava, planino Bašana,
17 zašto hlepiš, planine grbave,
na planini gdje Bog je želio stanovati?
Ali da! GOSPOD će tu boraviti uvijek.
18 Konjica Božja ima dvije mirijade plamtećih eskadrona.
Gospodin je među njima; Sinaj je u svetištu

[230].

19 Ti si se uspeo na visinu; ti si pohvatao zarobljenike,
ti si uzeo darove

[231]; među ljudima, među pobunjenicima,

za imati jedno boravište, GOSPODE Bože!
20 Blagoslovljen Gospodin svaki dan!
Ovaj Bog nama donosi pobjedu.
21 Ovaj Bog je za nas Bog pobjeda,
a vrata smrti

[232]su u BOGA Gospodina.

22 Ali Bog satire glavu svojim neprijateljima,
lubanju kosmatu onome koji živi u zločinima.
23 Gospodin je rekao: ” Ja ga odvodim u Bašan,
ja ga odnosim iz bezdana mora,
24 da ih ti zgaziš u krvi,
i da jezik tvojih pasa ima svoj obrok d neprijatelja.“
25 Bože, oni su vidjeli tvoje povorke,
povorke moga Boga, mojeg kralja, u svetištu:
26 na čelu pjevači, glazbenici otraga,
između djevojke svirajući u tamburin.
27 U saborima, blagosiljajte Boga,
GOSPODA, na izvoru Izraelovu

[233].

28 Ondje je Benjamin, najmlađi®,
prinčevi Judini

[234]®,

prinčevi Zabulonovi, prinčevi Neftalijevi.
29 Tvoj Bog odlučio je da ti budeš jak:
pokaži svoju snagu, Bože

[235]! ti koji si činio za nas.

30 Na pogled na tvoju palaču koja nadvisuje Jeruzalem,
kraljevi će ti donijeti svoje poklone.
31 Zgrozi se zvijeri iz trstika,
krdu bikova
s tim pukom teladi,
onima koji puze sa svojim srebrenim novčićima

[236].

On je razasuo ratoborne narode;
32 bogate tkanine stižu iz Egipta;
Nubija prilazi k Bogu, punim rukama

[237].

33 Kraljevstva zemaljska,
pjevajte za Boga;
svirajte za Gospodina

[238],

34 onog koji jaši na najvišem od prastarih nebesa.
Evo kako se oglašava, jednim snažnim glasom.
35 Dajte Bogu snagu.
Njegovo veličanstvo je nad Izraelom,
njegova je snaga u oblacima.
36 Bože, ti si strašan u svojim svetištima.
To je Bog Izraelov,
koji narodu daje snagu i moć.
Blagoslovljen budi Bože!
Psalam 69(68)
1 Ravnatelju zbora, na ljiljanima

[239], od Davida.

2 Bože, spasi me:
voda mi do grla dopire.
3 Ja tonem u jednu kaljužu bez dna,
i ništa me ne može zadržati.
Ja i tečem u dubokoj vodi,
i struja me odnosi.
4 Ja se iscrpljujem kričeći,
ždrijelo mi je u vatri;
moje su se oči istrošile
čekajući svoga Boga.
5 Oni su brojniji no vlasi moje glave.
oni koji me se gnušaju bez povoda;
oni su moćni, ti razoritelji
koji su gnjevni na mene neopravdano.
- Ono što nisam ukrao
mogu li vratiti? -
6 Bože, ti poznaješ moju glupost,
ni moje grješke nisu ti skrivene.
7 Gospodine BOžE sve-mogući,
nek' ja ne budem sram
onih koji se uzdaju u tebe,
ni beščašće
onih koji tebe traže,
Bože Izraelov!
8 To je zbog tebe što ja podnosim uvrjede,
što bruka pokriva moje lice,
9 i što sam jedan stranac za svoju braću,
jedan nepoznati za sinove moje majke.
10 Da, gorljivost za tvoju kuću me progutala

[240];

oni te vrijeđaju, a njihove uvrjede padaju na mene.
11 Ja sam oplakivao i postio,
to me je stajalo uvrjeda.
12 Ogrnuo sam kostrijet žalobnu,
postao sam njihov predmet podsmijeha.
13 Ljudi posjedali kod vrata kriješte na mene,
i ja sam pjesma pijanica.
14 GOSPODE, evo moje molitve;
to je čas za biti sklon;
Bože čija je vjernost velika,
odgovori mi, jer ti si istinski spas.
15 Iščupaj me iz blata; da ne potonem ja;
da sam istrgnut onima koji me se gnušaju
i dubokim vodama!
16 Nek' vodeni tijek mene ne odnese,
nek' ponor mene ne proguta,
nek’ jama ne zaklopi svoje ždrijelo nada mnom!
17 Odgovori mi, GOSPODE, jer tvoja je vjernost dobra;
prema tvojem velikom milosrđu, okreni se k meni,
18 i ne skrivaj više svoje lice sluzi svome.
Ja sam u nevolji; brzo, odgovori mi;
19 dođi blizu mene, budi moj branitelj;
ja imam neprijatelje, oslobodi me.
20 Ti me znaš uvrijeđenog,
obeščašćenog, pokrivenog sramom;
svi su moji neprijatelji pred tobom .
21 Uvrjeda mi je slomila srce i zbog tog sam bolestan

[241];

ja sam očekivao jedan znak, ali ničeg;
utješitelji, ni njih nisam našao.
22 Oni su stavili otrova u moju hranu;
kad sam žedan, oni mi daju piti sirčeta.
23 Nek njihov stol postane za njih jedna zamka,
a za prijatelje njihove, jedna klopka!
24 Nek se oči njihove smrače i nek' ne vide više;
daj im neprekidno svijati leđa.
25 Prospi na njih svoj gnjev;
nek tvoja žestoka srdžba njih dosegne!
26 Nek' njihov tabor bude uništen,
nek' nitko ne stanuje pod šatorima njihovim,
27 jer onog koga si ti bio udario, oni su njega progonili;
oni broje

[242]udarce pretrpljene od tvojih žrtava.

28 Nametni im grješku na grješku;
nek' nemaju više pristupa k’ pravdi tvojoj!
29 Nek' budu oni izbrisani iz knjige života,
nek' ne budu upisani s pravednicima!
30 A mene, poniženog i izranjavljenog,
tvoj spas, Bože, stavit će me izvan dometa.
31 Ja ću moći hvaliti ime Božje jednom pjesmom
i veličati ga djelima milosti.
32 Evo što godi GOSPODU više no jedno govedo,
no jedan bik s rogovima i papcima.
33 Videći to, ponizni se raduju:
Vama koji tražite Boga,
vama, život dug!“
34 Jer GOSPOD uslišava siromašne,
on ne odbacuje njihove kad su zarobljeni.
35 Hvalite ga, nebesa, zemljo,
mora i sve što tuda vrvi.
36 Jer Bog će spasiti Sion
i ponovo izgraditi gradove Judine.
On će ih posjedovati, tu će se stanovati;
37 loza njegovih slugu će to baštiniti,
a oni koji vole njegovo ime načinit će tu svoje boravište.
Psalam 70(69)
(2-6:provj. Ps 40.14-18)
1 Ravnatelju zbora, od Davida; u spomen

[243].

2 O Bože, dođi me osloboditi,
GOSPODE, dođi brzo meni u pomoć!
3 Nek crvene od stida,
oni koji išću moju smrt;
nek uzmaknu osramoćeni,
oni koji žele moju nesreću!
4 Nek’ ponovo odu pod teretom srama,
oni koji čine: ”Ah! ah!“
5 Nek’ kliču od radosti zbog tebe,
svi oni koji tebe traže!
Nek' govore bez prekida: ” Bog je velik“,
oni koji vole tvoj spas!
6 Ja sam siromašan i ponižen;
Bože, dođi brzo k meni!
Ti si moja pomoći moj osloboditelj:
GOSPODE, ne kasni!
Psalam 71 (70)
1 GOSPODE, ja te uzeh za utočište;
da više nikad ne budem ponižen!
2 Ti ćeš me osloboditi, osloboditi me, u svojoj pravdi.
Napni uho k meni, spasi me.
3 Budi stijena gdje se ja sklanjam,
gdje ja imam pristup u svakom času:
ti si odlučio spasiti me.
Da, ti si moja stijena, moja tvrđava.
4 Moj Bože, oslobodi me iz zlih ruku,
od šake zločinaca i nasilnika.
5 Ti si moje uzdanje, Gospodine BOžE,
moja sigurnost od mladosti moje.
6 Ja se oslanjam na tebe od svog rođenja,
ti si me odvojio

Publié dans Livres saints

Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article