Evanđelje po Luki Dio IV. - u prijevodu Tomislava Dretara

Publié le par Thomas Dretart

Oni i one koji prate Isusa

  • 81 A, zatim, Isus putovaše kroz gradove i sela; on objavljivaše i obznanjivaše dobru vijest o *vladavini Božjoj. Dvanaestorica bijahu s njim,

  • 2 i također žene koje bijahu izliječene od zlih duhova285 i bolesti: Marija, zvana Magdala, iz koje bijaše izišlo sedmoro zlih *duhova, 

  • 3 Ivana, žena *Herodova nadstojnika Huza, Suzana i mnogo drugih koji njih pomagaše286 svojim dobrima. 

Prispodoba o sijaču - Luka

( Mt 13.19; Mk 4.19)

  • 4 Kako se sastala jedno veliko mnoštvo a dolažaše k njemu iz svih gradova, on reče u *prispodobi:

  • 5 » Sijač je izišao za sijati sjeme. Kako on sijaše, zrno je palo na rub puta; gazilo ga se i ptice su nebeske sve pojele.

  • 6 Drugo je zrno palo na kamen; proklijalo je i sasušilo se, zbog manjka vlažnosti.

  • 7 Drugo je zrno palo u sred trnja; klijajući s njim trnje ga je zagušilo.

  • 8 Drugo je zrno palo u dobru zemlju; proklijalo je ono i donijelo plod stostruko. « Na što Isusu uzviknu: » Onaj tko ima uši za slušati, nek' čuje! «

Zašto ta prispodoba

( Mt 13.1013; Mk 4.1012)

  • 9 Njegovi ga učenici upitaše što znači ta prispodoba.

  • 10 On reče: » Vama je dano poznavati *tajne kraljevstva Božjeg; ali, za druge, to se daje u prispodobama, da gledaju i ne vide i da slušaju a ne razumiju. «

Jedna aplikacija prispodobe o sijaču

( Mt 13.1823; Mk 4.1320)

  • 11 A evo što znači prispodoba: sjeme, to je riječ Božja.

  • 12 Oni koji su na rubu puta, to su oni koji čuju, potom dođe *đavao i otme im riječ iz srca njihovog, iz straha da ne povjeruju i ne budu spašeni.

  • 13 Oni koji su na kamenu, to su oni koji s radošću prime riječ kad ju čuju; ali, oni nemaju korijenja: za jedan čas oni povjeruju, alu u času *kušnje oni ju napuste.

  • 14 Ono koje je palo u trnje, to su oni koji čuju i koji, zbog briga, bogatstva i zadovoljstava života budu ugušeni u tijeku puta i ne stignu do svoje zrelosti.

  • 15 Ono koje je u dobroj zemlji, to su oni koji čuju riječ u srcu odanom i dobrom, koji ju zapamte i donose plod s mnogo ustrajnosti.

Prispodoba o svjetiljci

( Mt 4.2125 )

  • 16 Nitko ne pali jednu lampu da bi ju prekrio ćupom ili stavio pod krevet; već se ona stavlja na postolje da bi oni koji ulaze vidjeli svjetlost.

  • 17 Jer, nema ničeg tajnog što neće izići na vidjelo, ništa skriveno koje ne treba biti znano i izići na znanje.

  • 18 Posvetite dakle pažnju načinu na koji slušate. Jer onome koji ima, bit će dano; a onome koji nema, čak i ono što vjeruje da ima bit će mu oduzeto.

Isusova istinska obitelj

( Mt 12.4650; Mk 3.3135)

  • 19 Njegova majka i njegova braća stigoše blizu njega, ali mu ne mogoše prići zbog mnoštva.

  • 20 Javiše njemu: » Tvoja majka i tvoja braća su vani; hoće te vidjeti. «

  • 21 On im odgovori:» Moja majka i moja braća, to su oni koji slušaju riječ Božju i koji ju primijenjuju. «

Isus stišava oluju - Luka

( Mt 8.18,2327; Mk 4.3541)

  • 22 A, jednog dana on se uspne u barku sa svojim učenicima; on im reče: » Pređimo na drugu obalu jezera287«, i oni se otisnuše na pučinu. 

  • 23 Dok oni plovljaše, Isus zaspe. Jedan vihor se obori na jezero; barka se napuni i oni se nađoše u opasnosti.

  • 24 Oni mu se primaknuše i probudiše ga govoreći: » Učitelju, učitelju, izgibosmo! « On se probudi, zaprijeti vjetru i valovima: ovi se stišaše i nastade tišina.

  • 25 Potom im on reče:» Gdje je vaša vjera? « Obuzeti strahom, oni se začudiše i govoraše međusobno: » Tko je, dakle on, da čak vjetrovima i valovima zapovijeda i da mu se ovi pokoravaju? «

Isus ozdravio jednog opsjednutog

( Mt 8.2834 Mk 5.120)

  • 26 Oni dosegoše gergezenijanski kraj288 koji je sučelice Galileji. 

  • 27 Kako on siđe na tle, dođe mu u susret jedan čovjek iz grada koji imaše *zloduhe. Već dugo vremena on više nije nosio odjeće i nije stanovao u kući već u grobovima.

  • 28 Pri pogledu na Isusa, on mu se baci pred noge ispuštaj ući krikove i reče jednim snažnim glasom: U što se ti miješaš, Isuse, Sine Sve-Višnjeg? Ja te molim, ne muči me. «

  • 29 Isus naime zapovijedaše nečistom duhu289 da iziđe iz tog čovjeka. Jer dosta puta ga se ovaj domagaše; vezalo ga se lancima i bukagijama; ali, on bi slomio sveze i bivao nagnam zloduhom u pusta mjesta. 

  • 30 Isus ga ispitivaše: » Koje je tvoje ime? « » Legija «, odgovori on, jer brojni demoni bijahu ušli u njega.

  • 31 A oni ga preklinjaše da im ne zapovjedi otići u ponor290. 

  • 32 A bijaše ondje jedno krdo svinja koje je paslo na planini. Zlodusi preklinjaše Isusa da im dopusti ući u svinje. On im to dopusti.

  • 33 Zlodusi iziđoše iz čovjeka, uđoše u svinje i krdo se sunovrati s visine strmine i jezero i utopi se.

  • 34 Kad vidješe što se dogodilo, čuvari pobjegoše i izvijestiše o događaju u zaseocima.

  • 35 Ljudi dolažaše onamo vidjeti što se bijaše dogodilo. Oni stigoše kod Isusa i nađoše, sjedjeti do njegovih nogu, čovjeka iz kojeg bijahu izišli zlodusi, koji bijaše odjenut i pri zdravom razumu, i biše oni zahvaćeni strahom.

  • 36 Oni koji bijahu vidjeli ispričaše im kako, onaj koji bi bjesomučan, bijaše bio spašen291. 

  • 37 Tada, svo pučanstvo oblasti Gergezenijanaca zamoli Isusa da se udalji od njih, jer oni bijahu zahvaćeni jednim velikim strahom; a, on se uspne u barku i vrati se.

  • 38 Čovjek kojeg bijahu napustili Zlodusi moljaše ga; iskaše da bude s njim. Ali, Isus ga otpusti govoreći:

  • 39 » Vrati se svojoj kući i ispričaj sve što je Bog učinio za tebe. « A čovjek ode, obznanjujući po svem gradu sve što Isus bijaše učinio za njega.

Žena koja pati od krvoliptanja; kćer Jairosova

( Mt 9.1826;Mk 5.2143)

  • 40 Po svom povratku, Isus bi dočekan od mnoštva, jer svi bijahu došli čekati ga.

  • 41 Kad evo stiže jedan čovjek imenom Jairos; on bijaše poglavar *sinagoge. Pavši k nogama Isusovim, on ga preklinjaše da dođe kući njegovoj,

  • 42 jer imaše on kćer jedinicu, otprilike od 12 godina, koja bijaše na samrti. Dok se Isus ondje nalaziše, mnoštvo ga toliko pritijesni da ga je gotovo zagušilo.

  • 43 Bijaše ondje292 jedna žena koja je patila od krvoliptanja otprije dvanaest godina; ona bijaše potrošila sve što je imala na liječnike, a nitko ju ne mogaše izliječiti. 

  • 44 Ona se približi s traga, dodirnu resu293 na njegovoj odjeće i, u isti čas njeno krvoliptanje se zaustavi. Isus upita: » Tko me dodirnuo? «

  • 45 Kako se svi braniše, Petar294 reče:» Učitelju, to su ljudi koji te stežu i pritišću. « 

  • 46 Ali, Isus reče:» Netko me dodirnuo, ja sam osjetio da jedna snaga bijaše izišla iz mene. «

  • 47 Videći da nije mogla proći neopažena, žena dođe i drhteći pade k nogama njegovim; ona ispriča pred svim narodom iz kojeg razloga bijaše ga dodirnula, i kako istog časa bijaše izliječena.

  • 48 Tad joj on reče: » Kćeri moja, tvoja te vjera spasila. Idi u miru. «

  • 49 On još govoraše kad stiže od poglavara sinagoge netko tko reče: » Tvoja kćer je umrla. Ne dodijavaj više učitelju.«

  • 50 Ali Isus, koji to bijaše čuo reče Jairosu: » Ne boj se; samo vjeruj i ona će biti spašena. «

  • 51 Po svom dolasku u kuću, on pusti ući sa sobom samo: Petra, Ivana i Jakova, s ocem i majkom djetetovom.

  • 52 Svi plakaše i žališe nad njom. Isus reče: » Ne plačite, ona nije umrla, ona spava. «

  • 53 A oni se sprdaše s njim, jer znaše ona i da ona bijaše mrtva.

  • 54 Ali on, uzevši njenu ruku, pozva ju: » Dijete moje, probudi se. «

  • 55 Njen se duh povrati i ona se istog časa diže. I on zapovjedi da joj daju jesti.

  • 56 Njeni roditelji biše zaprepašteni; a on im zapovijedi da nikom ne govore što se dogodilo.

Isusšalje Dvanaestoricu u poslanstvo - Luka

( Mt 10.19, 1114; Mk 613)

  • 9 1 Budući sakupio Dvanaestoricu, on im dade moć i ovlaštenje nad svim zlodusima i dade im liječiti bolesti295. 

  • 2 On ih posla obznanjivati *vladavinu Božju i činiti ozdravljenja,

  • 3 i on im reče: » Ne uzimajte ništa za put, ni štap, ni vreći, ni kruha, ni novca; ne posjedujte čak ni jedan dvije tunike.

  • 4 U koju kuću uđete, ondje ostanite. Odande ćete ponovo krenuti.

  • 5 Ako li vas ne prime, napuštaj ući taj grad otresite prašinu sa stopala svojih: to će biti svjedočenje protiv njih. «

  • 6 Oni pođoše i iđaše iz sela u selo, obznanjujući dobru vijest i čineći iscjeljenja posvuda.

Isusov ugled intrigira Heroda

( Mt14.1 2 ;Mk 6.1416)

  • 7 *Herod tretrarh doznade sve što se dogodilo i bijaše uznemiren onim što neki govoraše da Ivan bijaše uskrsnuo od mrtvih,

  • 8 drugi da se Ilija bijaše pojavio, drugi da jedan, nekadašnji *prorok bijaše uskrsnuo.

  • 9 Herod reče: » Ivan, ja osobno dadoh ga pogubiti. Ali, tko je ovaj ovdje, o kojem ja čujem govoriti te stvari. « I ona tražaše vidjeti ga.

*Ivan nasićuje pet tisuća ljudi

( Mt 14.1321; Mk 6.3044)

  • 10 Po svojem povratku *apostoli ispričaše Isusu sve što bijahu učinili. On ih odvede i povuče se u stranu pokraj jednog grada nazvanog Betsaida.

  • 11 Saznavši, mnoštvo ga slijeđaše. Isus ih dočeka; on im govoraše o *vladavini Božjoj i on ozdravljivaše one koji to trebaše.

  • 12 Ali, dan poče opadati. Dvanaestorica se primaknuše i rekoše mu: » Otpusti mnoštvo; nek' idu smjestiti se i sela i zaseoke okoline i nek' si nađu jesti, jer mi smo ovdje u jednom pustom mjestu. «

  • 13 Ali, on im reče: » Dajte im jesti vi sami. « Tad im oni rekoše: Mi nemamo više od pet kruhova i dvije ribe… osim da sami odemo kupiti živež za sav taj narod. «

  • 14 Bijaše tu; naime, oko 5.000 ljudi. On reče svojim učenicima: » Dajte ih smjestiti po grupama od po pedeset. «

  • 15 Oni učiniše tako i sve ih smjestiše.

  • 16 Isus uze pet kruhova i dvije ribe i, dižući svoj pogled prema nebu, on izgovori blagoslov, prelomi ih, i dade ih učenicima za ponuditi ih mnoštvu.

  • 17 Oni jeđaše i biše svi nasićeni; i odnesoše ono što im ostade u komadima: dvanaest košarica.

Petar izjavljuje da je Isus Spasitelj - Luka

( Mt 16.1321; Mk 8.2731)

  • 18 A, kako on bijaše u molitvi po strani, učenici bijahu s njim, a on ih ispitivaše: » Tko sam ja po riječima mnoštva? «

  • 19 Oni odgovoraše296: » Ivan Krstitelj; za druge, Ilija; za druge, ti si *prorok nekadašnji koji je uskrsnuo. « 

  • 20 On im reče: » A vi, tko, kažete vi da sam ja? « Petar, uzimajući riječ, odgovori: » *Krist Božji. «

  • 21 A on, strogo, zapovijedi im da ga ne kažu nikom,

  • 22 objašnjavajući: » Treba *Sin čovjekov prepatiti mnogo, biti odbačen od starješina, *velikih svećenika i pismoznalaca, da bude usmrćen i da, trećeg dana, on uskrsne. «

Kako slijediti Isusa - Luka

( Mt 16.2428; Mk 8.349.1)

  • 23 Potom on reče svima: » Ako netko hoće doći u moju sljedbu, nek se odrekne samog sebe i uzme svoj križ svaki dan, i nek' me slijedi.

  • 24 Naime, tko hoće spasiti svoj život, izgubit će ga; ali, tko izgubi život zbog mene, spasit će ga.

  • 25 I koju korist čovjek imat će da sekne sav svijet, ako sebe izgubi ili uništi?

  • 26 Jer, ako netko stidi se mene i mojih riječi, *Sin čovjekov stidjet će se njega kad dođe u svojoj slavi, i u onoj Očevoj i svetih *anđela.

  • 27 Uistinu, ja vam to kažem, između onih koji su ovdje, neki neće umrijeti prije no što vide *vladavinu Božju. «

Slava Isusova na planini

( Mt17.18; Mk 9.28)

  • 28 A, otprilike osam dana poslije tih riječi, Isus uze sa sobom Petra, Ivana i Jakova i uspne se na planinu za moliti.

  • 29 Dok on moljaše, izgled njegovog lica se promijeni i njegova odjeća postade blistajuće bjeline.

  • 30 Kad evo dvojica ljudi sastadoše se s njim; bijahu to Mojsije i Ilija;

  • 31 pojavivši se u slavi, oni govoraše o njegovom odlasku koji će se dogoditi u Jeruzalemu.

  • 32 Petar i njegovi drugovi bijahu satrveni od sna; ali, budući se probudili, oni vidješe slavu Isusovu i dva čovjeka koji stajahu s njim.

  • 33 A, kako se ovi razdvojiše od Isusa, Petar mu reče: » Učitelju, dobro nam je biti ovdje; podignimo tri šatora: jedan za tebe, jedan za Mojsija, jedan za Iliju. « On ne znade što govoraše.

  • 34 Kako on još govoraše tako, naiđe jedan oblak koji ih prekri. Strah ih obuze u času kad uđoše u njega.

  • 35 I bijaše tu jedan glas koji je dolazio iz oblaka; on govoraše: » Ovaj ovdje moj je Sin, onaj kojeg sam ja izabrao, slušajte ga! «

  • 36 U času kad glas odjeknu, ne bi više nikog do Isus sam. Učenici ostadoše šutjeti, i ne pričaše nikome, u ono vrijeme, ništa od onog što bijahu vidjeli.

Isus ozdravljava jedno opsjednuto dijete

( Mt 17.1418; Mk 9.14.27)

  • 37 A, Slijedećeg dana, kad biše sišli s planine, jedno veliko mnoštvo dođe u susret Isusu.

  • 38 Kad eno u sred mnoštva jedan se čovjek prodera: » Učitelju, molim te, pogledaj mog sina, jer to je moje jedino dijete.

  • 39 Događa se da ga se jedan duh dograbi: najednom on zaviče, baci ga u grčeve i zapjeni se, i ne napušta ga sve dok ga jako ne izmuči, ostavljajući ga posve slomljenog.

  • 40 Ja sam molio tvoje učenike da ga istjeraju, ali oni nisu mogli. «

  • 41 Uzimajući riječ, Isus reče: » Naraštaj nevjerni i izopačeni, do kad ću ja biti s vama i morati vas podnositi? Dovedi mi svog sina. «

  • 42 Jedva što je dijete stiglo kad ga zloduh baci na tle i protrese ga grčenjima. Ali, Isus zaprijeti nečistom duhu, izliječi dijete i vrati ga njegovom ocu.

  • 43 A svi bijahu zapanjeni veličinom Božjom.

Isus ponovo najavljuje svoje patnje

( Mt 17.2223; Mk 9.3032)

Kako se svi opčaravaše onim što on činjaše, on reče svojim učenicima :

  • 44 Slušajte dobro ovo što ću vam ja reći: *Sin čovjekov bit će izručen u ruke ljudima. «

  • 45 Ali, oni ne razumješe tu riječ; ona im ostade zastrta da joj ne shvate smisao; i oni ga se bojaše ispitivati o tome.

Tko je veći

( Mt 18.15; Mk 9.3337)

  • 46 Jedno pitanje dođe im u duh297: koji od njih mogao bi biti najveći? 

  • 47 Isus znaj ući koje su si oni pitanje postavili, uze jedno dijete i stavi ga u pred njih,

  • 48 i reče im: » Tko primi u moje *ime ovo dijete, prima mene samog; a tko mene prima, prima onoga koji je mene poslao; jer onaj koji je najmanji između vas svih, evo ga najvećim. «

Oni koji se služe imenom Isusovim - Luka

( Mt 9.3841)

  • 49 Uzimajući riječ, Ivan298 mu reče:»Učitelju, mi smo vidjeli nekoga istjerivati *zloduhe u tvoje ime i pokušavali smo ga spriječiti299 jer on te nije slijedio s nama. «

  • 50 Ali, Isusu reče: » Ne sprječavajte ga, jer onaj koji nije protiv vas taj je za nas. «

Odbijaju primiti Isusa u Samariji

  • 51 A, kako dolažaše vrijeme kad će on biti uzet iz svijeta, Isus odlučno krenu na put prema Jeruzalemu.

  • 52 On posla glasonoše pred sobom. Ovi pak, stavljajući se na put uđoše u jedno samaritanijsko selo300 da bi se pripremio njegov dolazak. 

  • 53 Ali, ne primiše ga, jer je putovao prema Jeruzalemu.

  • 54 Videći to, učenici Jakov i Ivan rekoše: » Gospodine, hoćeš li da mi kažemo da padne vatra s neba i sprži ih? «

  • 55 Ali on, okrenuvši se, ukori njih.

  • 56 I oni krenuše prema jednom drugom selu.

Za biti spreman slijediti Isusa

( Mt 8.19.22)

  • 57 Kako oni bijahu na cesti, netko reče Isusu na putu: » Ja ću te slijediti svuda kamo budeš išao. «

  • 58 Isus mu reče: »Lisice imaju jazbine i ptice nebeske gnijezda; *Sin čovjekov, on, nema gdje spustiti glavu. «

  • 59 On reče jednom drugom: »Slijedi me.« Ovaj mu odgovori: »Dopusti mi najprije ići ukopati mog oca. «

  • 60 Ali, Isus mu reče: » Pusti mrtve ukopavati mrtvace svoje, već ti, idi obznanjivati *kraljevanje Božje. «

  • 61 Jedan drugi opet, reče mu: » Ja ću te slijediti ,Gospodine; ali, dopusti mi najprije reći zbogom mojima u kući. «

  • 62 Isus mu reče: » Tko stavi ruku na plug, potom gleda unatrag, nije stvoren za kraljevstvo Božje. «

Isus odašilje sedamdeset i dvojicu učenika

( Mt 9.3738, 10.716; Mk 6.811; Lk 9.35)

  • 101 Nakon toga, Gospodin označi 72 druga *učenika i po dvojicu posla ih u svaki grad i mjestance gdje je on sam trebao ići.

  • 2 On im reče: » Žetva je obilna, ali radnici malobrojni. Molite dakle gospodara žetve da pošalje radnike u žetvu svoju.

  • 3 Idite! Evo vas ja odašiljem kao anđele u sred vukova.

  • 4 Ne ponesite kese, ni vreće, i ne izmjenjujte pozdrava niskim na putu.

  • 5 U nekoj kući, u koju uđete, recite najprije: Mir kući ovoj.

  • 6 A, nađe li se ondje jedan čovjek mira, vaš će se mir spustiti i na njega; inače, vratit će se na vas.

  • 7 Boravite u toj kući, jedući i pijući ono što vam daju, jer radnik zaslužuje plaću svoju. Ne idite iz kuće u kuću.

  • 8 U nekom gradu u koji uđete i gdje vas prime, jedite ono što vam ponude.

  • 9 Iscjeljujte bolesne koji će se ondje naći, i recite im: *kraljevanje Božje stiglo je do vas.

  • 10 Ali, u nekom gradu gdje budete ušli, a gdje vas ne primaju iziđite na trgove i recite:

  • 11 Čak i prašinu vašeg grada koja se prilijepila na naše noge, mi ju brišemo da vam ju vratimo. Ipak, znajte ovo: kraljevanje se Božje približilo.


( Mt 11..24, 2123)

  • 12 Ja vam ovo kažem: Toga dana tamo, Sodoma će biti suđena s manje strogosti nego ovaj grad.

  • 13 Nesretan si ti, Korazino! nesretna si ti Betsaido, jer da su čuda koja su se zbila kod vas bila u Tiru i Sidonu, već bi dugo vremena oni bili preobraćeni, ogrnuti kostrijetima i sjedjeli u pepelu.

  • 14 Da, za vrijeme suđenja, s Tirom i Sidonom postupat će se s manje strogosti nego s vama.

  • 15 A ti, Kafarnaume, hoćeš li ti sve do neba biti uzdizan? Ti ćeš sići sve do u boravište mrtvih.

  • 16 Tko vas sluša, mene sluša, a tko vas odbije odbio je mene; ali, onaj koji mene odbije, odbio je onog koji je mene poslao.

  • 17 Sedamdeset i dva učenika vratiše se radosni, govoreći: » Gospodine, čak i *Zlodusi su nam podvrgnuti u tvoje *ime. «

  • 18 Isus im reče: » Ja sam vidio *Sotonu pasti s neba kao munja.

  • 19 Evo, ja sam vam dao vlast gaziti nogama zmije i škorpije, i svu silu neprijateljsku, i ništa vam neće moć naškoditi.

  • 20 Ipak, ne radujte se tome što su vam Zlodusi podvrgnuti, već se radujte što su vaša imena na *nebesima upisana. «

Maleni; Otac i sin

( Mt 11.2527)

  • 21 Istog časa on uskliknu pod utjecajem Svetog Duha i reče: »Hvalim te, Oče, Gospode neba i zemlje, da si to skrio mudrima i umnima, a otkrio malenima. Da, Oče, tako si ti odredio u svojoj dobrohotnosti.

  • 22 Sve mi je bilo predano po mojem ocu, i nitko ne zna tko je Sin, ako to nije Otac, niti tko je Otac ako to nije Sin i onaj kome Sin hoće to otkriti.«

Sreća učenika

( Mt 13.1617)

  • 23 Potom se on okrenu k *učenicima i reče im zasebno: » Sretne oči koje vide ono što vi vidite!

  • 24 Jer ja vam to kažem, mnogi od *proroka, mnogi od kraljeva htjeli su vidjeti ono što vi vidite, a oni nisu vidjeli, čuti što vi čujete, a oni nisu čuli. «

Ljubav za Boga i za bližnjega

( Mt22.3440; Mk 12.2831)

  • 25 Kad evo jedan se *pismoznalac diže i reče njemu, za staviti ga na iskušenje: » Učitelju, što trebam ja učiniti za primiti u diobu vječni *život? «

  • 26 Isus mu reče: » U Zakonu301što je pisano? Kako ti čitaš? «

  • 27 On mu odgovori: » Voljet ćeš Gospoda svog Boga svim srcem svojim, svom svojom dušom, svom, svojom snagom, i svakom svojom mišlju i kao samog sebe.

  • 28 Isus mu reče: » Ti si dobro odgovorio. Učini tako i imat ćeš spašen život. «

Prispodoba o dobrom Samaritancu

  • 29 Ali on, hoteći pokazati svoju pravednost, reče Isusu: » A tko je moj bližnji? «

  • 30 Isus preuze: » Jedan čovjek pošao iz Jeruzalema u Jerihon, on naiđe na razbojnike koji, budući ga orobili i izlemali udarcima, odoše ostavljajući ga polumrtvog.

  • 31 Dogodi se da jedan *svećenik silažaše istim putem; on vidje čovjeka i prođe ga na dobrom rastojanju.

  • 32 Jedan levit302 isto naiđe na to mjesto; on vidje čovjeka i prođe ga na dobrom rastojanju. 

  • 33 Ali, jedan Samaritanac303 koji bijaše na putovanju stiže blizu čovjeka: on ga vidje i smilova se.

  • 34 On se približi, poveza mu rane sasipajući mu na njih ulja i vina304, natovari ga na vlastito sedlo, dovede ga do jednog svratišta i uze ga na skrb.

  • 35 Sutradan, izvadivši dva srebrnjaka, on ih dade ih krčmaru i reče mu: Pobrini se za njega, a ako potrošiš nešto više, ja sam taj koji će ti to nadoknaditi kad budem ponovo prolazio.

  • 36 Koji od te trojice, prema tvom mišljenju, se pokazao kao bližnji čovjeku koji bijaše naišao na razbojnike? «

  • 37 Pismoznalac odgovori: » To je onaj koji napravio dokaz dobrote prema njemu. « Isus mu reče: » Idi, i ti također, čini isto. «

Isus primljen kod Marte i Marije

  • 38 Kako bijahu na putu, on uđe u jedno selo, a jedna žena imenom Marta ga primi u svoju kuću.

  • 39 Ona imaše jednu sestru imenom Marija koja, budući sjela uz noge Gospodinu, slušaše njegovu riječ.

  • 40 Marta se užurbala oko jednog složenog posla. Ona naiđe i reče: » Gospodine, to tebi ne znači ništa što je moja sestra ostavila mene samu služiti? Reci joj dakle, da mi pomogne. «

  • 41 Gospod joj odgovori: » Marta, Marta, ti se brineš i trudiš oko mnogo dobrih stvari.

  • 42 Jedna je samo potrebna. Marija je ta koja je izabrala bolji dio; ona joj neće biti oduzeta. «

Molitva učenika; Oče naš

(Mt 6.913)

  • 111 On jednog dana bi negdje u molitvi. Kad bi završio, jedan mu od njegovih učenika reče: » Gospodine, nauči nas moliti, kako je Ivan305 naučio svoje učenike. «

  • 2 On im reče: » Kad molite, recite:

Oče,

Očituj se kao Bog,

Dođi kraljevanje tvoje,

  • 3 Daj nam kruh kojeg trebamo

svaki dan,

  • 4 Oprosti nam naše grijehove, jer

mi sami opraštamo svim onima koji

su krivi prema nama,

I ne izloži nas *napasti. «

Prispodoba o duši koja se pušta ganuti

  • 5 Isus im još reče: » Ako netko od vas ima jednog prijatelja i ode ga pronaći u sred noć za reći mu : Prijatelju moj, pozajmi meni tri kruha,

  • 6 jer jedan od mojih prijatelja je stigao s putovanja, a ja mu nemam ništa za ponuditi,

  • 7 i ako drugi, iznutra, njemu odgovori: Ne uznemiravaj me! Sada su vrata zatvorena, moja djeca i ja legli smo; ja se ne mogu dignuti i tebi dati kruha,

  • 8 ja vam ovo kažem: čak i ako se ne digne za dati mu ga, jer je prijatelj njegov, eh dobro, zato što je drugi bez srama, on će se dignuti za dati mu sve što ovom treba. «

Ištite, kucajte na vrata, tražite

( Mt 7.711)

  • 9 Eh dobro, ja vam kažem: Ištite, dat će vam se306 ; tražite, naći ćete; kucajte, otvorit će vam se.

  • 10 Naime, tko ište prima, tko traži namazi, a onom tko kuca otvorit će mu se.

  • 11 Koji otac između vas ako mu njegov sin zaište307 jednu ribu, dat će mu jednu zmiju umjesto ribe?

  • 12 Ili još ako mu zaište jedno jaje, on da mu da škorpiju?

  • 13 Ako dakle vi, koji ste opaki, znate davati dobre stvari svojoj djeci, koliko više Otac nebeski dat će Duha Svetog onima koji mu zaištu. «

Ima li Isus zajednički dio povezan sa Sotonom?

( Mt 9.3234; 12.2230; Mk 3.2227)

  • 14 On istjerivaše jednog nijemog zloduha. A, kad bi već izišao zloduh, stade govoriti, a mnoštvo se divilo.

  • 15 Ali, neki između njih rekoše:»Po Belzebulu, poglavaru zloduha, on to izgoni zloduhe. «

  • 16 Drugi, za staviti ga na kušnju, iskaše u njega *znakove koji dolaze s *neba.

  • 17 Ali on, znajući njihova razmišljanja, reče im: »Svako kraljevstvo podijeljeno protiv sebe samog ide u propast, i kuće će jedne na druge padati.

  • 18 Ako *Sotona je također u sebi podijeljen, kako će se njegovo kraljevstvo održati? … pošto vi kažete da je to po Belzebulu što ja izgonim *zloduhe.

  • 19 A ako je to po Belzebulu što ja izgonim zloduhe, vaši učenici, po kome ih oni izgone? Oni sami dakle, bit će vašim sudcima.

  • 20 Ali, ako ja to Božjim prstom izgonim zloduhe, tada je *kraljevanje Božje došlo na vas.

  • 21 Kad jaki čovjek oružjem svojim čuva svoju palaču, ono što mu pripada u sigurnosti je.

  • 22 Ali, da naiđe jedan jači koji ga nadvlada, on mu uzme sve naoružanje u koje se onaj bijaše pouzdao, i on razdijeli svoj plijen.

  • 23 Tko nije sa mnom protiv je mene i tko ne skuplja sa mnom razbacuje.

Nasilni povratak nečistog duha

( Mt 12.4345)

  • 24 Kad jedan nečisti duh308 iziđe iz čovjeka, on prekrstari suhe krajeve u potrazi za odmorom; kako ih ne nalazi, on kaže: Ja ću se vratiti u moj stan, otkud sam istjeran.

  • 25 Po svom dolasku, on nađe njega pometenog i uređenog.

  • 26 Tad on ode uzeti sedam drugih duhova gorih od sebe; oni onamo uđu i smjeste se; i novo stanje tog čovjeka postane gore no prethodno.«

Sretni oni koji slušaju

  • 27 A, kad on to kazivaše, jedna žena podiže glas iz sredine mnoštva i reče mu: » Sretna ona koja te nosila i dojila!«

  • 28 Ali on, reče: » Sretni, radije oni koji slušaju riječ Božju i koji ju paze! «

Znak Jonasov i Sin čovjekov

( Mt 12.3842)

  • 29 Kako se mnoštvo nakupljaše, on stade govoriti: » Ovaj naraštaj je jedan opak naraštaj; on traži jedan *znak! Kao znak, neće mu biti dan drugi do znak Jonasov.

  • 30 Jer, isto kao što Jonas bi jednim znakom za ljude iz Ninive, isto tako *Sin čovjekov bit će to za ovaj naraštaj.

  • 31 Za vrijeme suđenja, kraljica Juga dignut će se, s ljudima ovog naraštaja i ona će ih osuditi, jer ona je došla s kraja svijeta slušati mudrost Solomonovu; eh dobro, ovdje ima više no Solomon.

  • 32 Za vrijeme suđenja ljudi iz Ninive će se dignuti s ovim naraštajem i osuditi ga, jer oni su se obratili po propovijedi Jonasovoj; eh dobro, ima ovdje više no Jonas.

Svjetlost svjetiljke

( Mt 5.15; Mk4.21; Lk 8.16)

  • 33 Nitko ne zapali jednu svjetiljku za staviti ju u jedno skrovište309, već ju stavi na njeno postolje, da bi oni koji uđu vidjeli svjetlost.

(Mt 6.22-23)

  • 34 Svjetiljka tvog tijela, to je oko. Kad je tvoje oko zdravo, tvoje cijelo tijelo također je u svjetlosti;

  • 35 ali, ako je tvoje oko bolesno, tvoje je tijelo također u tminama.

  • 36 Ako je dakle, tvoje tijelo cijelo u svjetlosti, s niti jednim dijelom u tminama, ono će biti potpuno u svjetlosti kao kad te svjetiljka osvjetljuje svojim sijanjem. «

Publié dans Livres saints

Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article